среда, 1 февраля 2017 г.

1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ. Среднее образование. Про сучасні підходи до навчально- виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами Лист МОН № 1/9-2 від 10.01.17 року

1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ.



Про сучасні підходи до навчально- виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами

Лист МОН № 1/9-2 від 10.01.17 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-2 від 10 січня 2017 року
Департаменти (управління) освіти
і науки обласних, Київської Міської
державних адміністрацій
Про сучасні підходи до навчально-
виховного процесу учнів
з особливими освітніми потребами
На засадах демократизації освітньої політики та реформування системи інституційного навчально-виховного середовища Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 26 жовтня 2016 р. за № 753 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585» (щодо забезпечення права на освіту дітей із затримкою психічного розвитку шляхом їх навчання у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів та відповідну поступову реорганізацію спеціальних шкіл та шкіл-інтернатів для дітей із затримкою психічного розвитку).
Затримка психічного розвитку (далі - ЗПР) не є стійким незворотнім психічним порушенням. Під впливом кваліфікованої корекційної допомоги практичного психолога, посада якого передбачена у штаті працівників загальноосвітніх навчальних закладів, а також вчителя-логопеда, діти із ЗПР досягають стабільних успіхів у навчанні та в подальшому мають можливість опанувати Державний стандарт базової повної загальної середньої освіти.
Припинення набору учнів до підготовчого та першого класів спеціальної школи для дітей із ЗПР з 1 вересня 2017 року та забезпечення можливості навчання вказаної категорії дітей у спеціальних та інклюзивних класах у загальноосвітніх навчальних закладах реалізує їхнє право на виховання в сім'ї та сприятиме процесу реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.
Позиція щодо припинення набору учнів до підготовчого та першого класів спеціальної школи для дітей із ЗПР з 1 вересня 2017 року безпосередньо стосується навчально-реабілітаційних центрів, структурними підрозділами яких є спеціальні школи (школи-інтернати), загальноосвітніх шкіл-інтернатів та спеціальних шкіл-інтернатів інших видів, у яких функціонують класи для дітей із ЗПР.
Натомість діти із ЗПР успішно навчаються у спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів (далі - 3H3). Зарахування дітей із ЗПР у спеціальні класи в складі ЗНЗ здійснюється відповідно до Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ МОН України від 09.12.2010 № 1224, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 р. за № 1412/18707). Зазначеним Положенням про спеціальні класи визначена оптимальна наповнюваність класів (груп), у тому числі для дітей із ЗПР. Оскільки спеціальні класи у ЗНЗ функціонують у спеціально створених умовах (однорідний контингент учнів, зменшена наповнюваність класів (груп), спеціальні навчальні плани, якими визначено години на корекційно-розвиткову роботу, адаптовані підручники, підготовлені вчителі), посада асистента вчителя у таких класах не передбачена.
За бажанням батьків та рекомендацією психолого-медико-педагогічної консультації, дитина із ЗПР може навчатися в інклюзивному класі загальноосвітньої школи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 «Пpo затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (далі - Порядок).
Пунктом 9 Порядку визначено, зокрема, що навчання в інклюзивних класах здійснюється також за спеціальними підручниками. Принагідно наголошуємо на особливій актуальності питання забезпечення сліпих учнів, не залежно від місця та форми їх навчання, підручниками, надрукованими шрифтом Брайля. Це пряма відповідальність органів управління освіти.
Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 р. за № 753 установлено строк навчання у школі I ступеня загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами з обов’язковим підготовчим класом та 1-4 класи (5 років). Окрім того, у постанові Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 слова «які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» замінено словами «з особливими освітніми потребами»; слова «розумово відсталих дітей» замінено словами «дітей з порушеннями розумового розвитку».
При проведенні консультативно-роз’яснювальної роботи з керівниками, педагогічними працівниками ЗНЗ різних типів, батьківською громадськістю взяти до уваги, що постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2016 р. за № 671 «Пpo внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» встановлено, що учням з порушеннями розумового розвитку видається свідоцтво про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою; учням з помірною розумовою відсталістю видається довідка про закінчення повного курсу навчання за спеціальною програмою.
Нагадуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Пpo встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами» строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку з урахуванням особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності становить: школа I ступеня - підготовчий клас, 1-4 класи; школа ІІ ступеня - 5-9(10) класи, всього 10(11) років. Створення у школі ІІ ступеня для дітей з порушеннями розумового розвитку 10 класу з поглибленою професійною реабілітацією (з урахуванням стану здоров’я учнів та рекомендацій лікарів) передбачено Положенням про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (наказ Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 № 852, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2008 р. за № 1219/15910), що не є чинним для загальноосвітньої школи.
Просимо довести зазначені роз’яснення до відома працівників органів управління освітою, методичних установ, керівників, педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, батьківської громадськості.
Заступник міністра       Павло Хобзей

1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ. Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 20 жовтня 2016 р. № 1272 Наказ МОН № 1696 від 30.12.16 року

1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ.


Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 20 жовтня 2016 р. № 1272

Наказ МОН № 1696 від 30.12.16 року



MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1696 від 30 грудня 2016 року
Про внесення змін до наказу
Міністерства освіти і науки України
від 20 жовтня 2016 р. № 1272
Відповідно до Переліку навчальних предметів, із яких у 2017 році проводиться зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2016 р. № 889, зареєстрованого B Міністерстві юстиції України 09 серпня 2016 року за № 1114/29244, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік навчальних предметів, з яких у 2016/2017 навчальному році проводитиметься Державна підсумкова атестація випускників загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, у новій редакції, що додається.
2. Управлінню адміністративно-господарського та організаційного забезпечення зробити відмітку у справах архіву.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.
Т.в.о. міністра       B. B. Ковтунець


1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ. Среднее образование

1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ.

Среднее образование


Про проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»

Наказ МОН № 1693 від 29.12.16 року

MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 1693 від 29 грудня 2016 року
Про проведення загальнодержавного
моніторингового дослідження якості початкової
освіти «Стан сформованості читацької та математичної
компетентностей випускників початкової школи
загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»
Відповідно до підпунктів 5, 6 пункту 14 Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 «Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 533), з метою дослідження якості початкової загальної середньої освіти, а також створення умов для подальшого аналізу змін за результатами впровадження Концепції «Нової української школи» НАКАЗУЮ:
1. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):
1) забезпечити проведення в січні - листопаді 2017 року загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» (далі - дослідження);
2) подати до 01 лютого 2017 року на затвердження проект Програми загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»;
3) подати до 24 березня 2017 року на затвердження графік проведення оцінювання читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року (далі оцінювання учнів).
2. Затвердити склад робочої групи з розроблення методології проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» (далі - робоча група) (додається).
3. Інституту освітньої аналітики (Денисюк O. Я.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.) до 06 лютого 2017 року сформувати та подати на затвердження вибірку учасників дослідження (перелік загальноосвітніх навчальних закладів і класів у них, учні та вчителі яких братимуть участь у дослідженні).
4. Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):
1) організувати з 18 квітня до 15 травня 2017 року проведення оцінювання учнів, анкетування учасників Дослідження;
2) здійснити до 28 серпня 2017 року обробку результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;
3) спільно з робочою групою провести до 01 жовтня 2017 року аналіз результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;
4) підготувати до 30 листопада 2017 року аналітичний звіт «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року».
5. Робочій групі подати до Українського центру оцінювання якості освіти:
1) до 20 січня 2017 року пропозиції щодо вимог до структури і змістового наповнення анкет учасників дослідження та предметних тестів, що використовуватимуться в процесі оцінювання читацької та математичної компетентностей;
2) до 20 березня 2017 року варіанти тестів для оцінювання читацької та математичної компетентностей, анкет для учасників дослідження.
6. Структурним підрозділам з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій:
1) сприяти Українському та регіональним центрам оцінювання якості освіти в підготовці та проведенні дослідження;
2) створити умови для проведення оцінювання учнів, організувати внесення загальноосвітніми навчальними закладами відповідних змін до розкладу уроків для класів, учні яких братимуть участь у дослідженні.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника міністра Хобзея П. К.
Т. в. о. міністра       Володиимир Ковтунець


1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ. Инклюзивное образование

       1 ЛЮТОГО 2017 РОКУ.



Запорожская «Основа» - одна из первых школ в стране, где начали внедрять инклюзивное образование


«Основа»: 10-летний опыт школы без ограничений

«Основа»: 10-летний опыт школы без ограничений

Запорізька загальноосвітня школа «Основа» - одна з перших шкіл в країні, де почали впроваджувати інклюзивну освіту: поряд зі звичайними дітьми тут навчаються учні з особливими освітніми потребами. Діти з фізично-психічними вадами почали навчатись в цій школі близько десяти років тому. Зараз навчальний заклад має найкращу репутацію в регіоні. Сюди їздять на навчання діти з різних районів обласного центра. А методики викладання намагаються переймати педагоги з інших шкіл, де цього року почали експеримент з інклюзивної освіти. Про особливості роботи школи, її здобутки й проблеми розповідає Яна Міланова, Українська правда. Життя.
Спільними зусиллями
Тримаючись за руки, сходами повільно підіймаються трійко дітей і вчителька.
Дві дівчинки і хлопчик наступають на кожну сходинку й плаксиво просять кожен про своє: хтось втомився, хтось хоче в туалет, а хтось постояти біля величезної зеленої квітки.
Вчителька лагідно погладжує кожного по голівці, посміхається і просить піднятись ще трішки.
Мимо них з галасом пробігають інші учні. Перестрибуючи через кілька сходинок одразу, вони біжать коридором.
Трійко дітей і вчителька уважно дивляться їм вслід.
Це 2-В клас. У ньому навчаються діти із затримкою психічного розвитку (ЗПР).
У 2016-2017 у Запорізькій області був запроваджений експеримент з інклюзивного навчання. Школа «Основа» потрапила в перший ешелон пілотного проекту.
«У нас є великий досвід роботи з такою категорією дітей, – пояснює директорка школи Алла Любімова. – З 2005 року наш навчальний заклад мав статус реабілітаційного навчально-виховного комплексу для дітей, хворих на цукровий діабет».
Вона пояснює, що метою проекту було зібрати учнів з такою хворобою з усього міста Запоріжжя в один навчальний заклад.
З міського бюджету виділили кошти на харчування дітей цієї категорії, а також фінансувалися додаткові ставки для заступника директора з роботи з інвалідами, психолога, на заняття з лікувальної фізкультури, додаткову медичну сестру тощо.
За словами Любімової, в навчально-виховному комплексі навчались, окрім здорових дітей, ще з півсотні дітей, хворих на цукровий діабет та з іншими фізично-психологічними захворюваннями.
У 2015 році школа «Основа» попала під реорганізацію. Навчальний заклад перестав мати статус «реабілітаційного навчально-виховного комплексу» і тепер називався просто: загальноосвітня школа «Основа».
«Назва змінилась, статус змінився, але контингент і внутрішнє наповнення навчального закладу не змінилось», – каже Алла Любімова.
Першого вересня 2016 року в «Основі» приступили до занять 495 учнів. Це 23 класи.
З них три класи (1-В, 2-В і 6-В) – винятково для дітей із затримкою психічного розвитку.
Окрім того, в інших двадцяти класах також навчається по одному-два учні з різними фізично-психологічними патологіями.
Всього в «Основі» навчається 38 учнів, які мають інвалідність за різними діагнозами (ДЦП, аутизм, глухота та інші).
Крім того, ще 18 дітей навчається індивідуально, але прагнуть в наступні роки перейти на постійне навчання в класах – на наступний рік вже троє написали заяву перевестись на денне навчання.
«Дуже часто діти, які навчаються за індивідуальною програмою, просяться посидіти на уроках, поспілкуватися з однолітками, просто побути в школі. Незважаючи на свої захворювання, вони прагнуть вести звичайний спосіб життя», – пояснює директорка.
Незважаючи на те, що в школі «Основа» вже понад вісім років практикується інклюзивне навчання, офіційно статус інклюзивного навчального закладу школа отримала лише цього року, після того, як був об’явлений експериментальний проект.
У навчальному закладі це пояснюють тим, що раніше медичні комісії ніколи не давали довідку, згідно з якою дитина з інвалідністю могла б навчатися в інклюзивному класі.
Тобто, в Запоріжжя була така практика, але без медичних на те рекомендацій, дозволів та офіційних статусів.
Зараз же міський департамент освіти та адміністрації навчальних закладів тісно співпрацюють з медичними комісіями і сподіваються в майбутньому збільшити кількість рекомендацій до інклюзивного навчання.
Дружба понад усе
У 1-В галас і розгардіяш. Першачки тільки повернулись з уроку фізкультури, і, не соромлячись один одного, перевдягались в спідниці та брюки.
На партах розкладені підручники, розмальовки та улюблені іграшки. На дивані в кутку стомлено позіхає дівчинка. Дивлячись на цих, таких звичайних, дітей, годі й сказати, що вони мають якісь проблеми.
«Діти з інвалідністю мають свої особливості і різні періоди активності, – пояснює асистент вчителя Світлана Горліс. – Бувають такі неймовірні зльоти, коли дитина все дуже добре і швидко засвоює, а буває спад».
Спеціаліст уточнює, що в цей момент учню потрібно більше допомоги, підтримки та відпочинку.
«Моя задача - вчасно помічати всі ці моменти та прийти на допомогу. Асистент важливий в цей момент, тому що вчитель не може кинути всіх інших дітей і займатись лише цією конкретною дитиною», – додає Горліс.
Поки Світлана Анатоліївна розповідає про свої обов’язки, дітлахи туляться до неї, як до рідної матері, обіймають за талію і намагаються будь-яким чином привернути до себе увагу.
«Мені подобається моя робота, – посміхається Світлана. – Хоча буває нелегко».
Вона допомагає у навчанні не лише дитині з інвалідністю, а й всім іншим учням.
У першу чергу Світлана намагається допомогти школярам стати друзями, колективом, зріднити їх.
«У першому класі дітям важко адаптуватися. Навіть в звичайних класах. Але якщо дитина ще й з особливими потребами, то головне - не втратити момент і дати їй можливість зростися з класом, не почувати себе вигнанцем чи зайвим. Діти всі різні, але треба їх об’єднати, знайти спільні інтереси», – пояснює асистент вчителя.
Загалом усі учні в школі «Основа» навчаються за загальною навчальною програмою. Навіть іноземну мову починають вивчати з першого класу.
Але учні із затримкою психічного розвитку мають додаткові десять годин на корекційні заняття з психологом, логопедом та хореографом.
Крім того, навчання в початковій школі для них розтягнуте не на чотири, а на п’ять років.
«Ці дітки спочатку ходять до нас в підготовчу групу, – каже директорка Алла Любімова. – А потім, якщо ми бачимо, що дитина добре засвоює програму, ми вже переводимо її до першого класу».
Щоб донести до кожної дитини шкільну програму, вчитель та асистент підбирають метод та форму викладання в залежності від особливості хвороби учня, його сприйняття тощо.
«Буває, вчителі готують картки з малюнками, буває, намагаються викладати інформацію, граючи з дитиною, – усміхається Алла Володимирівна. – Методів безліч, і їх шукає сам учитель».
Часто в цьому їм допомагають і інші учні. Наприклад, у шостому класі в «Основі» навчається дівчинка, яка більш як на 90% глуха. Так в навчанні їй допомагає не тільки вчителька, але й однокласники. У неї дуже багато друзів, і вона надзвичайно успішна в навчанні.
Загальноосвітня школа славиться своїми талановитими учнями не тільки в Запоріжжі, але й за його межами.
Діти з ДЦП, гідроцефалією, глухотою та іншими захворюваннями - як психічними, так і фізичними - беруть участь у різноманітних творчих конкурсах, спортивних змаганнях, наукових олімпіадах і дуже часто посідають призові місця.
Крім того, діти з різноманітними додатковими потребами не тільки нарівні з іншими учнями беруть участь у всіх вищезазначених заходах, але й ведуть активну громадську діяльність.
«У дев’ятому класі у нас навчається хлопчик, – каже Анна Любімова. – У нього проблеми опорно-рухової системи. Але це не заважає йому бути одним з найкращих в навчанні, він очолює шкільну газету «Шпаргалка», а також бере участь у всіх шкільних заходах».
Великі надії
14-літня Катя Ярошенко – струнка та висока дівчинка. Вона заходить до класу дуже граційно. Й ходить, наче гімнастка, з рівною-рівною спиною. У неї природне біляве волосся та неймовірно гарні блакитні очі.
У Каті немає пальчиків ні на руках, ні на ногах. Коли вона говорить, іноді доводиться прислухатись, аби зрозуміти те чи інше слово. Деформація верхньої губи («заяча губа») заважає дівчинці нормально артикулювати. Але при цьому вона – найуспішніша в класі.
Катя бере участь в міських та всеукраїнських спортивних змаганнях з бігу та стрибків, нітрохи не поступаючись іншим своїм одноліткам без подібних вад.
Дівчина професійно танцює вальс, ганяє з хлопцями на шкільному стадіоні у футбол, грає в волейбол та баскетбол. Крім того, вона дуже талановита художниця.
«Мені подобається навчатися в школі, – сором’язливо посміхається Катя. – Відчуваю багато підтримки від друзів та вчителів. Не уявляю, як би я жила, якщо б довелось весь час бути замкненою в чотирьох стінах».
Свою участь в спортивних змаганнях та художніх конкурсах дівчинка коментує так:
«У першу чергу я це роблю для того, аби випробувати себе та довести світові, що я чогось варта».
Катя ще не визначилась із тим, ким хоче стати у майбутньому. Каже, що, буває, мріє про те, аби стати олімпійською чемпіонкою. Буває, хоче бути великою художницею. А іноді – вчителькою, щоб допомагати таким дітям, як вона сама.
Поки доля не вирішена, вона відточує свою художню майстерність, годинами тренується на скакалці та на стадіоні, багато читає.
Про ставлення до неї однокласників каже так:
«У мене багато друзів, яких я дуже люблю та ціную. Але є й ті, що ставляться до мене не дуже добре, дражняться. Та я на них не ображаюся. Вони самі будують своє життя. Я не можу їм наказувати чи повчати. Просто намагаюсь не спілкуватись із ними».
Експериментальні проблеми
Після старту в Запоріжжі пілотного проекту з інклюзивного навчання серед батьків та вчителів почалось багато непорозумінь. Але в школі «Основа» подібних проблем не так багато.
«Можливо, це через те, що ми вже не перший рік працюємо з такою категорією дітей, – пояснює директорка Алла Любімова. – І учні, і батьки, і вчителі звикли одне до одного і не відчувають дискомфорту».
У школі серед батьків проводили анкетування про їх ставлення до інклюзивного навчання, і 75% із них схвально поставились до подібного експерименту. Це найвищий показник в регіоні.
Буває, що виникають непорозуміння і з боку батьків, які проти інклюзивного навчання. На це директорка Алла Любімова відповідає стомленою посмішкою.
«Зміни у свідомості не відбуваються відразу, – каже директорка школи «Основа». – Зміни повинні бути на державному рівні. Якщо в місті буде більше можливостей для людей з інвалідністю, з’явиться більше пандусів, зручних тротуарів, міського транспорту з низькою підлогою, коли люди з інвалідністю матимуть змогу бувати в кафе, кінотеатрі чи просто без перешкод спуститись з п’ятого поверху свого будинку, тоді тільки можна бути говорити про взаємоповагу, шанобливе ставлення та повагу до життя одне одного.
Поки люди живуть, замкнені кожен в своїй «клітці», зміни будуть відбуватись дуже повільно. Але ж треба колись робити перший крок».
За словами Алли Володимирівні, до неї майже щодня звертаються колеги з інших шкіл з різноманітними питаннями та страхами. Вчителі не розуміють, як їм поводитись з тією чи іншою дитиною, що вони мають робити, щоб, скажімо, навчити дитину рахувати хоча б до десяти абощо.
«У першу чергу необхідно кожного вчителя в школі, незалежно від того, викладає він в інклюзивному класі чи ні, проінформувати про особливості захворювання дитини, – пояснює Алла Любімова. – Адже вони все одно знаходяться в одному приміщенні і повинні розуміти, як їм реагувати на ту чи іншу ситуацію».
Як приклад вона наводить хлопчика з діагнозом «епілепсія», який навчається у «Основі». Час від часу в нього виникає спазм, який повністю його паралізує. Це не такий страшний випадок, як описують в медичних довідниках, але якщо не знати, що робити, дитину можна втратити.
Вона уточнює, що іноді трапляються ситуації, коли, при всій обізнаності та досвідові, вчителі не можуть дати раду дитині. Тоді доводиться кликати на допомогу батьків.
«Зараз на одному з уроків присутній батько одного вкрай важкого хлопчика. У нього бувають істерики, які вчителька не може вгамувати. І тільки присутність батька його заспокоює. Тож чоловік вимушений цілий день бути з ним або на уроках, або чекає в коридорі», – пояснює Алла Володимирівна.
Ще одна із складностей під час впровадження інклюзії, за словами педагогів, в тому, що в Запоріжжі відсутні певні спеціалісти. Наприклад, якщо школі потрібен для занять з глухими дітьми сурдоперекладач, то його просто нереально знайти в обласному центрі. Проблема також і з досвідченими асистентами вчителя.
«У Запоріжжі жоден ВНЗ не готує подібних спеціалістів, – каже Алла Любімова. – Кваліфікаційну освіту асистента можна отримати лише в університеті Драгоманова в Києві. Але ж далеко не кожен запорізький педагог може дозволити собі навчання в столиці».
За її словами, на сьогодні в Запоріжжі є лише два-три кваліфіковані асистенти вчителя. Інші отримали більш-менш необхідні знання під час тренінгів та семінарів, які влітку проводив для них Фонд Петра Порошенка.
Цей фонд наразі запускає додаткову програму для розвитку інклюзивного навчання під назвою «Гроші за дитиною».
«Координатори програми попросили нас та педагогів з інших шкіл скласти програму, за якою дитина могла б отримати більше знать, навичок та вмінь, ніж може запропонувати загальноосвітня школа, – пояснює Алла Володимирівна. – Щомісяця фонд виділятиме кошти для конкретної дитини (від 1300 до 1900 гривень), аби вона могла чогось додатково навчитись. Проблема в тому, що ми поки що не знаємо, що саме це має бути».
Адміністрація школи провела розмову з батьками, щоб ті запропонували свої побажання, також освітяни постійно консультуються з інтернатними закладами. На даний момент є лише певні напрацювання.
«Деякі батьки хочуть ходити на плавання, інші хочуть займатись пісочною анімацією, треті малюванням, – розводить руками директорка. – Але ми не знаємо, що з цього затвердить фонд.
Крім того, заняття територіально повинні бути зручними для батьків. Адже, якщо їм доведеться возити дитину на те ж малювання в інший район, то далеко не всім це буде зручно, люди будуть відмовлятися від такої гарної можливості».
Яна Миланова, журналист, Українська правда. Життя.

КАК ЗАЩИТИТЬ РЕБЕНКА ОТ ПРОКЛЯТИЙ

КАК ЗАЩИТИТЬ РЕБЕНКА ОТ 

ПРОКЛЯТИЙ

    Как защитить ребенка от проклятий
    До семи лет ребенок находится в энергетической связке с матерью, и весь негатив в первую очередь уходит на нее. Но затем маленький человек оказывается один на один с не самым дружелюбным миром. Вот тут-то ему и нужна настоящая защита от проклятий. Они могут поступать откуда угодно – как от случайных знакомых, так и от близких родственников.

    Как защитить ребенка от проклятия при помощи свечи

    Огонь отличается столь сильной мощью, что сквозь щит из пламени не сможет проникнуть никакой негатив: он попросту сгорит. Потому этот способ считается эффективным при агрессивных воздействиях. Например, когда малышу угрожает свекровь его матери («добрые» бабушки нередко обращаются за помощью к колдуньям, которые способны свести ребенка со света).
    Понадобятся:
    • восковая свеча;
    • иголки (произвольное количество – сколько покажется необходимым);
    • черная ткань.
    Проводить обряд можно без учета дня недели и фазы месяца. Следует дать ребенку подержать иголки: металл сформирует привязку к человеку, которому нужна защита. Далее требуется остриями наружу воткнуть в свечу иглы и поджечь фитиль. Важно сконцентрироваться на пламени и представить, что оно оберегает ребенка. Никаких дурных мыслей в голове быть не должно: сосредоточиться необходимо исключительно на благополучии, защищенности, спокойствии. На огонь рекомендуется начитывать заговор, пока свеча не погаснет:
    «Слизкое, мерзкое, Богу не угодное, от (имя) отринь, рук не тяни, глаз черный отведи, в душу не гляди, стороною обходи, в стене огня дотла сгори, пеплом зловонным развейся, (имя) не тронь, в землю ложись, жаром пламени там закройся».
    Огарок и иголки следует завернуть в ткань и закопать под сухим деревом (желательно осиной). Отныне любой негатив, в том числе и проклятие, будет проходить мимо ребенка, сразу попадая в землю. Обновлять защитные чары и проводить ритуал повторно рекомендуется каждые 3-7 лет (зависимо от активности недоброжелателей). Выкапывать предыдущий сверток категорически не рекомендуется.

    Как защитить ребенка от проклятия молитвой

    В искренней молитве скрыта сила, способная разрушить мироздание. Конечно, подобная мощь доступна лишь избранным, но и обычные люди могут поработать с энергией слов. Чтобы защитить ребенка от проклятия, требуется выучить текст особой молитвы и регулярно начитывать ее:
    «Угодники Божие, детей малых заступники, младенцев некрещеных покровители, отроков неразумных учителя! С небес на землю грешную поглядите, (имя) узрите, дланью светлой благословите, от слов злых, от мыслей черных (имя) уберегите. Пусть (имя) под вашей опекой ходит, бед не знает, горя не ведает, людей дурных не встречает, тяжести земной не испытает. Угодники Божие, вы слова мои услышьте, милостиво им внемлите, на помощь мне придите, (имя) защитите, от проклятий да порч скройте».
    Лучше всего произносить молитву у кровати спящего ребенка. Делать это нужно ежевечерне: с каждым разом защита будет становиться все сильнее. Обряд можно проводить как для профилактики, так и в случае, когда есть реальные подозрения на то, что проклятие было наслано. Ритуал безвреден. Если негатив присутствует, молитва его ослабит; если же ребенок «чист», то чары поспособствуют созданию мощного энергетического щита вокруг.

    Как сделать оберег для защиты ребенка от проклятий

    Пожалуй, самый надежный способ уберечь ребенка от проклятий – смастерить для него личный талисман. Информация, записанная на физическом носителе, прочно закрепляется в мире, за счет чего защита получится максимально действенной.
    Понадобятся:
    • шерстяная нитка красного цвета;
    • три бусины – белая, черная и красная;
    • восковая свеча.
    Работать желательно в присутствии ребенка, чтобы настроиться на его энергетику. Но это необязательное условие: можно сконцентрироваться на нужном образе и путем визуализации. Следует зажечь свечу и подержать ладони над пламенем, согревая их и представляя, как они напитываются энергией огня. Затем необходимо поочередно нанизывать бусины на нить, каждую из них закрепляя узлом и сопровождая троекратным чтением заговора:
    «В поле черном, в лесу далеком старец древний сидит, бревно перед ним лежит, гниль в том бревне живет, туда и проклятие пойдет».
    Получившийся браслет нужно надеть на руку ребенку. Если он стесняется носить такое украшение, то можно положить амулет от проклятия в сумку, рюкзак или карман. Главное, чтобы оберег был всегда рядом с защищаемым. Порвавшаяся нитка – сигнал того, что кто-то пытался напасть на ребенка. Для обеспечения дальнейшей защиты следует просто обновить талисман.
    С проклятиями, даже не подозревая об этом, сталкивается огромное количество людей. Потому не стоит недооценивать опасность подобных колдовских атак: лучше уберечь своего ребенка от негативного воздействия, чем затем бороться с его последствиями.

    Нумерология рождения: как вычислить личные циклы удачи

    Нумерология рождения: как вычислить личные циклы удачи

    Нумерология рождения: как вычислить личные циклы удачи
    Наука о цифрах — это не только математика, алгебра и арифметика. Магией чисел и их энергетикой люди заинтересовались более 4000 лет назад. Нумерология поможет вам рассчитать свою удачу.
    Основной исходной точкой в любых нумерологических расчетах является ваша дата рождения. По ней можнопредсказать будущее, узнать карму или вычислить цикл удачи. Это очень важно для тех, кто предпочитает не тратить время впустую, а действовать.

    Первый цикл удачи

    Для начала вам понадобится узнать, каков ваш первый цикл, так как их несколько. Первый цикл многие считают наиболее важным. Это время, которое определяет вашу удачу в течении одного года. Оно дается каждому из нас для того, чтобы определить направление своего развития, решить внутренние проблемы.
    Первый цикл удачи не требует расчетов, так как это ваш месяц рождения. Если вы родились в декабре, то ваш цикл — 12 лет. Если в марте, то 3 года и так далее. Что же означает этот цикл? Во-первых, он говорит вам, сколько должно пройти времени для того, чтобы наступил удачный год. Первый или, как его еще называют, основной цикл дает вам шанс спланировать дела заранее. По истечению этого цикла начинается год, когда удача будет с вами во что бы то ни стало. Тратить такое время попусту просто нельзя.
    Начинается отсчет не с первого, а со второго года рождения. Вы рождаетесь с удачей в кармане, затем отсчитываете ваш цикл: например, 7 лет. Получается, что в 8 лет вам улыбнется удача. Тот год, который для вас удачен, не берется в расчет. Не путайтесь.
    Многим может показаться несправедливым тот факт, что кому-то нужно ждать всего год до прихода удачи, а кому-то - 12 лет. Не расстраивайтесь, ибо чем меньше число, тем удача слабее. Если у вас маленькое число первого цикла, то жизнь динамична и создается впечатление, что удача то приходит, то уходит. Как видите, так оно и есть. Если число большое, то раз в несколько лет вы можете рассчитывать, что ситуация серьезно изменится в лучшую сторону. Это касается любви, дел, работы, финансов и так далее. Ждите этого времени, но не забывайте действовать всегда, а не только раз в десятилетие.

    Второй цикл удачи

    Второй цикл удачи — это время, когда вы можете влиять на окружающий вас мир. Обычно нумерологи советуют в эти годы помогать людям, чтобы потом они помогали вам.
    Для расчета числа второго уровня вам нужно знать число первого жизненного цикла.
    • Если ваше число больше 9, то второй цикл равен 3 годам.
    • Если ваше число находится в диапазоне от 4 до 8, то ваш второй цикл — 5 лет.
    • Если ваше число меньше 4, то второй цикл равен 7 годам.
    Как было сказано выше, в эти годы ничего не происходит. В эти годы осуществляется наибольшее влияние с вашей стороны на окружающий мир. В такое время нужно не только делать ремонт, менять обстановку, имидж, работу, хобби, но и нести свет близким людям. Специалисты-нумерологи говорят, что помощь к вам вернется в двойном размере в течении следующего периода.
    Начинается отсчет не с самого рождения, а с 15 лет. В 15 лет у всех нас наступает период, когда нужно как-то учиться взаимодействию с миром. Потом вы прибавляете так же ваше число, но уже к 16 годам, потому что весь предыдущий год у вас был второй нумерологический цикл.

    Третий цикл

    Третий цикл удачи — это переломный момент в жизни, когда должно произойти нечто очень важное. В такие моменты обычно меняется мировоззрение, человек находит свое счастье или теряет что-то, изменяя свой путь навсегда. Не стоит относиться к этому, как к подарку судьбы или к ее наказанию. Просто такой момент есть у всех. Кто-то в одночасье становится богатым, кто-то уходит из дома, кто-то становится монахом, у кого-то приходит просветление. Все мы индивидуальны и уникальны, поэтому невозможно предсказать, что ждет вас в третий цикл.
    В большинстве случаев это даже не цикл, а скорее один момент, который меняет все вокруг вас и внутри вас навсегда. Частенько люди даже не замечают этого. В их голове начинает прорастать идея. Третья дата — это приблизительный момент ее зарождения. Давайте подсчитаем вашу важную дату.
    Вам потребуется сложить все числа вашей даты рождения. Например, вы родились 01.09.1970. 1+9+1+9+7=27. В таком случае, примерно в 27 лет вас ждет большой переворот в жизни. Может быть такое, что ваше персональное число третьей ступени будет маленьким. Если оно меньше 20, то третий цикл высчитывается несколько иначе.
    • Допустим, ваше число равняется 10. В этом случае стоит ждать больших изменений каждые 10 лет.
    • Если ваше число — 5, то изменения произойдут в 15, 25, 35, 45 лет. В один из этих моментов вы обретете сами себя.
    • Если ваше число больше 10, но меньше 20, то прибавьте к нему еще 10. Это и будет ваш искомый возраст.
    Таким образом, у вас получится всего три числа, которые нужно запомнить. Не ждите, пока наступит тот самый момент, а действуйте именно сейчас, ибо только так можно будет прожить жизнь, которой можно только позавидовать. Циклы удачи — это не маяки в кромешной тьме, а лучики надежды в слабо освещенной комнате. Живите настоящим и ждите прихода вашего времени.
    Нумерология может помочь вам узнать свою карму, судьбу, удачу, но не исправить это. Данная наука чисто информативная, поэтому построение вашей жизни зависит только от желаний, мыслей и действий.

    Міносвіти запрошує експертів, педагогів, освітян до участі у проекті з оновлення навчальних програм для 5-9 класів

    Міністерство освіти і науки України

    Здійснюємо реформи. Змінюємо країну


    Міносвіти запрошує експертів, педагогів, освітян до участі у проекті з оновлення навчальних програм для 5-9 класів

     30-01-17, 12:02 /  КАТЕГОРІЯ: НОВИНИ