КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ
ЗОШ № 65
ПЛЯСЕЦЬКОЙ
ЯНИ СЕРГІЇВНИ
З ПРИРОДОЗНАВСТВА
5-В КЛАС
70 ГОДИН В РІК
3
ГОДИН РЕЗЕРВНІ
2 ГОДИНИ НА ТИЖДЕНЬ
2014-2015 НАВЧАЛЬНИЙ РІК.
№ п/п
|
Корек
ція
|
Дата проведення уроку
|
Корек
ція
|
Зміст навчального матеріалу
|
Кіль
кість
годин
|
Примітки
|
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
ВСТУП. ( 5 годин)
Науки,
що вивчають природу.
|
1
|
|
|
|
|
|
Методи
вивчення природи.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття
1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів:
енциклопедії, словники, довідники величин,
атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин,
науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з
природознавства, Інтернет-ресурси тощо.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Обладнання для вивчення природи.
Практичні заняття
2. Ознайомлення з простим
обладнанням для природничонаукових
спостережень та дослідів.
«Інструктаж
з БЖД»
|
1
|
Дослідницький практикум
Складання переліку побутових вимірювальних
приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з них.
|
|
|
|
|
Міні-проект (інформаційний)
Визначні вчені-натуралісти.
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
||||||
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
РОЗДІЛ І. ТІЛА,
РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС. (14 годин + 1 година-резервна)
Тіла
навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні роботи
1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин.
|
1
|
|
|
|
|
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів.
|
1
|
|
|
|
|
|
Атоми
і хімічні елементи.
|
1
|
|
|
|
|
|
Молекули.
Рух молекул. Дифузія.
|
1
|
|
|
|
|
|
Різноманітність
речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні
речовини.
|
1
|
|
|
|
|
|
Чисті
речовини і суміші. Способи розділення сумішей.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття
3.Розділення
сумішей фільтруванням.
«Інструктаж
з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Явища
природи.
|
1
|
|
|
|
|
|
Фізичні
явища, їх різноманітність.
|
1
|
|
|
|
|
|
Хімічні
явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
1
|
Дослідницький практикум
Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.
|
|
|
|
|
Міні-проект
Опале листя: користь чи шкода?
|
1
|
|
|
|
|
|
Повторюваність
явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
1
|
|
|
|
|
|
Контрольна
робота № 1 з теми:
«ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС».
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
||||||
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 годин)
Небо
і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.
|
1
|
|
|
|
|
|
Поняття
сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття
4. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Небесні тіла.
|
1
|
|
|
|
|
|
Зоря – самосвітне небесне
тіло.
|
1
|
|
|
|
|
|
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.
|
1
|
|
|
|
|
|
Планети
та планетні системи.
Відмінності
між планетами.
|
1
|
|
|
|
|
|
Сонячна
система.
|
1
|
|
|
|
|
|
Зоряні
системи – галактики.
Відмінності
між галактиками.
|
1
|
Дослідницький практикум
Спостереження за зоряним небом упродовж календарного року.
|
|
|
|
|
Скупчення
галактик.
Всесвіт
та його складові.
Міні-проект (на вибір)
Космос
далекий і близький.
|
1
|
|
|
|
|
|
Людина
і Всесвіт.
Астрономія
– наука, що вивчає Всесвіт.
Методи
та засоби астрономічних досліджень.
Міні-проект (на вибір)
Світ галакт
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
||||||
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
(37 годин)
Тема 1. Земля як планета(16 годин)
Гіпотези
та сучасні уявлення про виникнення Землі.
|
1
|
|
|
|
|
|
Форма
і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
|
1
|
|
|
|
|
|
Рухи
Землі. Пори року.
|
1
|
Дослідницький практикум (на вибір)
Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і
прозорістю) променями Сонця.
|
|
|
|
|
Місяць
– супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
Міні-проекти (на вибір)
Чому ми бачимо тільки один бік місяця?
|
1
|
|
|
|
|
|
Способи
зображення Землі. Масштаб.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття
5. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні
заняття
6. Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних
об’єктів.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.
|
1
|
Дослідницький практикум (на вибір)
§
Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної
кислоти.
|
|
|
|
|
Властивості
ґрунту. Догляд за ґрунтом.
Міні-проекти (на вибір)
«Професія» дощового черв’яка.
|
1
|
|
|
|
|
|
Повітря
– суміш газів. Значення повітря.
Властивості
повітря.
|
1
|
|
|
|
|
|
Вода
на Землі. Властивості води.
Міні-проекти (на вибір)
Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»
|
1
|
|
|
|
|
|
Три
стани води. Кругообіг води.
|
1
|
|
|
|
|
|
Вода
– розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.
|
1
|
Дослідницький практикум (на вибір)
Дослідження впливу різних температур на
розчинення цукру (солі) у воді.
|
|
|
|
|
Розчини
в природі.
|
1
|
|
|
|
|
|
Значення
води у природі.
|
1
|
|
|
|
|
|
Використання води людиною.
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
||||||
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
Тема 2. Планета Земля як середовище життя
організмів (15 годин+ 1година-резервна)
Організм
і його властивості. Поняття про клітинну
будову організмів.
|
1
|
|
|
|
|
|
Різноманітність
організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
|
1
|
|
|
|
|
|
Умови
життя на планеті Земля. Середовище життя.
|
1
|
|
|
|
|
|
Чинники
середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
1
|
|
|
|
|
|
Пристосування
організмів до періодичних змін умов середовища.
|
1
|
|
|
|
|
|
Різноманітність
середовищ життя.
Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
1
|
|
|
|
|
|
Водне
середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.
|
1
|
|
|
|
|
|
Ґрунтове
середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.
|
1
|
Дослідницький практикум
Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання
насіння.
|
|
|
|
|
Вплив
на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
|
1
|
|
|
|
|
|
Співіснування
організмів.
|
1
|
|
|
|
|
|
Угруповання
організмів. Екосистеми.
|
1
|
|
|
|
|
|
Рослинний
і тваринний світ своєї місцевості.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття
7. Визначення назв найбільш
поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні
заняття
8. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і
тваринами своєї місцевості
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Екскурсія (відповідно до місцевих
умов)
до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму
тощо.
|
1
|
|
|
|
|
|
Контрольна
робота № 2 з тем:
«Земля як планета»,
«Планета Земля як середовище життя організмів»
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
||||||
|
|
|
|
«Інструктаж з БЖД»
Тема 3. Людина на планеті Земля (6 годин+ 1 година - резервна)
Людина
– частина природи. Зв’язок людини з природою.
|
1
|
|
|
|
|
|
Зміни
в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності
людини.
|
1
|
|
|
|
|
|
Екологічні
проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного
різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і
опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
|
1
|
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
|
|
|
|
|
Охорона
природи.
Чи не перетвориться Земля на пустелю?
|
1
|
|
|
|
|
|
Червона
книга України.
|
1
|
|
|
|
|
|
Практичні роботи
2. Складання
Червоної книги своєї місцевості.
«Інструктаж з БЖД»
|
1
|
|
|
|
|
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
1
|
|
ТЕМАТИЧНА
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий