понедельник, 27 октября 2014 г.

КУРС ПРИРОДОВЕДЕНИЯ. 5 КЛАСС. КАЛЕНДАРНОЕ ПЛАНИРОВАНИЕ.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
ВЧИТЕЛЯ   БІОЛОГІЇ
ЗОШ № 65
ПЛЯСЕЦЬКОЙ ЯНИ СЕРГІЇВНИ
З ПРИРОДОЗНАВСТВА
5-В  КЛАС
 70 ГОДИН В РІК
3 ГОДИН РЕЗЕРВНІ
2 ГОДИНИ НА ТИЖДЕНЬ
2014-2015  НАВЧАЛЬНИЙ РІК.

№ п/п
Корек
ція
Дата проведення уроку
Корек
ція
Зміст навчального матеріалу
Кіль
кість
годин
Примітки
  1.  



«Інструктаж з БЖД»
ВСТУП. ( 5 годин)
Науки, що вивчають природу.
    1

  1.  



Методи вивчення природи.

    1

  1.  



Практичні заняття
1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.
«Інструктаж з БЖД»
    1

  1.  



Обладнання для вивчення природи.
Практичні заняття
2. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень та дослідів.
«Інструктаж з БЖД»
    1
Дослідницький практикум
Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з  них.
  1.  



Міні-проект (інформаційний)
Визначні вчені-натуралісти. 

    1


ТЕМАТИЧНА

  1.  



«Інструктаж з БЖД»

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС. (14 годин + 1 година-резервна)

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

    1

  1.  



Практичні роботи
1. Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

«Інструктаж з БЖД»

    1

  1.  



Речовини. Фізичні властивості речовин. 

    1

  1.  



Властивості твердих тіл, рідин і газів.

    1

  1.  



Атоми і хімічні елементи.

    1

  1.  



Молекули. Рух молекул. Дифузія.

    1

  1.  



Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини.

    1

  1.  



Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

    1

  1.  



Практичні заняття
3.Розділення сумішей фільтруванням. 

«Інструктаж з БЖД»
    1

  1.  



Явища природи.


    1

  1.  



Фізичні явища, їх різноманітність.

    1

  1.  



Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.   

    1
Дослідницький практикум
Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

  1.  



Міні-проект
Опале листя: користь чи шкода?

    1

  1.  



Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.

    1

  1.  



Контрольна робота № 1 з теми:
«ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС».

    1


ТЕМАТИЧНА

  1.  



«Інструктаж з БЖД»
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 годин)

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

    1

  1.  



Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.

    1

  1.  



Практичні заняття
4. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

«Інструктаж з БЖД»


    1

  1.  



Небесні тіла.

    1

  1.  



Зоря – самосвітне  небесне тіло.

    1

  1.  



Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.


    1

  1.  



Планети та планетні системи.
Відмінності між планетами.


    1

  1.  



Сонячна система.

    1

  1.  



Зоряні системи – галактики.
Відмінності між галактиками.



    1
Дослідницький практикум
Спостереження за зоряним небом упродовж  календарного року.

  1.  



Скупчення галактик.
Всесвіт та його складові. 

Міні-проект (на вибір)
Космос далекий і близький. 

    1

  1.  



Людина і Всесвіт.
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.
Методи та засоби астрономічних досліджень.

Міні-проект (на вибір)
Світ галакт

    1


ТЕМАТИЧНА

  1.  



«Інструктаж з БЖД»
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
(37 годин)
Тема 1. Земля як планета(16 годин)

Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі.  


    1

  1.  



Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.


    1

  1.  



Рухи Землі. Пори року.


    1
Дослідницький практикум (на вибір)
Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця.
  1.  



Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.

Міні-проекти (на вибір)
Чому ми бачимо тільки один бік місяця?

    1

  1.  



Способи зображення Землі. Масштаб.  


    1

  1.  



Практичні заняття
5. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.

«Інструктаж з БЖД»

    1

  1.  



Практичні заняття
6. Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.

«Інструктаж з БЖД»

    1

  1.  



Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. 



    1
Дослідницький практикум (на вибір)
§        Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

  1.  



Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.   

Міні-проекти (на вибір)
  «Професія» дощового черв’яка.

    1

  1.  



Повітря – суміш газів. Значення повітря. 
Властивості повітря.

    1

  1.  



Вода на Землі. Властивості води.

Міні-проекти (на вибір)
Краплина, або «Де ми втрачаємо воду?»

    1

  1.  



Три стани води. Кругообіг води.

    1

  1.  



Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

    1
Дослідницький практикум (на вибір)
Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

  1.  



Розчини в природі.


    1

  1.  



Значення води у природі.


    1

  1.  



Використання води людиною.


    1


ТЕМАТИЧНА

  1.  



«Інструктаж з БЖД»

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 годин+ 1година-резервна)

Організм і його властивості. Поняття про клітинну будову  організмів.

    1

  1.  



Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

    1

  1.  



Умови життя на планеті Земля. Середовище життя.

    1

  1.  



Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи.


    1

  1.  



Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.


    1

  1.  



Різноманітність середовищ життя.   
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.

    1

  1.  



Водне середовище життя. Пристосування організмів до  життя у воді.

    1

  1.  



Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.

    1
Дослідницький практикум
Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.

  1.  



Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.

    1

  1.  



Співіснування організмів.

    1

  1.  



Угруповання організмів. Екосистеми. 


    1

  1.  



Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.


    1

  1.  



Практичні заняття
7. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.
«Інструктаж з БЖД»


    1

  1.  



Практичні заняття
8. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
«Інструктаж з БЖД»

    1

  1.  



Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

    1

  1.  



Контрольна робота № 2 з тем:
«Земля як планета»,
«Планета Земля як середовище життя організмів»
    1


ТЕМАТИЧНА

  1.  



«Інструктаж з БЖД»

Тема 3. Людина на планеті Земля (6 годин+ 1 година - резервна)

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою.

    1

  1.  



Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

    1

  1.  



Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

    1
Дослідницький практикум
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
  1.  



Охорона природи.

Міні-проекти (на вибір)
Чи не перетвориться  Земля на пустелю?
    1

  1.  



Червона книга України.

    1

  1.  



Практичні роботи
2. Складання Червоної книги своєї місцевості.

«Інструктаж з БЖД»
    1

  1.  



Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

    1


ТЕМАТИЧНА



Комментариев нет:

Отправить комментарий