четверг, 6 ноября 2014 г.

29 ОКТЯБРЯ 2014 ГОДА. МО ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ХИМИИ ШЕВЧЕНКОВСКОГО РАЙОНА НА БАЗЕ СОШ 65

питання мо:


КРИТЕРІЇ ЩОДО ОЦІНКИ ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ ТА ВИСТУПІВ ПРЕТЕНДЕНТІВ НА  КОНКУРСАХ  “УЧИТЕЛЬ РОКУ”
(у балах)

І. Актуальність і перспективність.
Цей критерій обумовлює такі напрямки досвіду:
·        сприяє виконанню завдань „Національної Доктрини розвитку освіти”, Всеукраїнської та обласної програм „Учитель”;
·        дає можливість прискорити вирішення актуальних проблем педагогічної теорії;
·        допомагає в подоланні окремих труднощів, що виникають у діяльності працівників освіти області, району, міста , освітнього закладу.
5 — актуальність проблеми розкрита глибоко і переконливо;
4 — актуальність проблеми розкрита, але слабо обґрунтована;
3 — актуальність проблеми розкрита частково;
2 — актуальність проблеми не розкрита;
1 — опис досвіду не відповідає проблемі.
ІІ. Теоретична база досліду.
Це сучасні теоретичні ідеї та положення, які слугують науковим обґрунтуванням досвіду. Досвід повинен нести в собі опору на сучасні наукові погляди, висновки, досягнення. Проте він може і випереджати сучасну практику, в такому випадку досвід повинен мати наукове пояснення.
III. Наукова значущість.
5висновки творчої діяльності, дослідження принципово нові. Вони відкривають широкі можливості для фундаментальних досліджень і розробок;
4висновки в основному нові. Вони доповнюють теоретичні та практичні положення в навчанні, вихованні та розвитку;
3висновки в основному відомі, але мають деякі дані, які конкретизують ті чи інші теоретичні положення або практичні рекомендації;
0 — висновки дублюють відомі теоретичні положення або практичні рекомендації.
IV. Наявність елементів новизни та оригінальності.
5рекомендації, правила, алгоритми, технології зовсім нові. Вони не мають собі аналогів. В педагогічній практиці ще не застосовувалися;
4рекомендації, правила, алгоритми, технології  в основному нові. Вони розвивають, систематизують відомі наробки, суттєво доповнюють їх;
3рекомендації, правила, алгоритми, технології в основному відомі. Вони мають деякі уточнення, доповнення, які конкретизують раніше відомі;
0 — рекомендації, правила, алгоритми, технології, раніше відомі. Вони повторюються без будь яких уточнень, доповнень, змін тощо.
Характеристика досвіду за інноваційним потенціалом:
·        модифікаційний (що пов'язаний з удосконаленням, раціоналізацією відомих методик, ідей тощо);.
·        комбінаторний (що полягає у нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик, технологій тощо);
·        радикальний, авторський (що передбачає створення нових педагогічних ідей, технологій, концепцій, методик тощо).
V. Практична значущість досвіду.
5практичний матеріал відповідає обраній проблемі, всебічно охоплює її, відповідає вимогам нових і новітніх підходів до проблеми, шляхи вирішення проблеми розкриті;
4практичний матеріал відповідає обраній проблемі, вимогам нових і новітніх підходів і наукових досліджень з означеної проблеми, але лише частково висвітлює шляхи її вирішення;
3 — практичний матеріал відповідає обраній проблемі, але відсутні посилання на нові й новітні підходи в її вирішенні;
2практичний матеріал лише частково відповідає проблемі досвіду;
1практичний матеріал не відповідає проблемі досвіду;
0 — практичний додаток відсутній.
VI. Результативність:
а) висока ефективність. Досвід може бути визнаний перспективним, передовим лише тоді, коли педагогом досягнуті вищі, ніж типові, характерні для масової практики результати навчання, виховання та розвитку дітей;
б) стабільність результатів. Виявлений перспективний педагогічний досвід повинен характеризуватися стабільністю високоефективних результатів освітнього процесу;
в) збалансованість і комплексність результатів. Це вельми важлива ознака для відбору ППД; вона дає змогу встановити його складові частини, причинно-наслідкові зв'язки між ними, за яких умов такий досвід досягнутий, визначити рівень розвитку кожної складової, ефективність їх взаємодії у цілісній системі;
г) раціональність витрат часу, зусиль, засобів. Ця ознака пов'язана з подоланням перевантаження педагога й дитини. ППД передбачає високі результати, але досягнуті за розумної інтенсифікації зусиль, засобів і за раціонального використання часу.
VII.  Провідна педагогічна ідея досвіду - це центральна, основна думка, яка випливає з досвіду й обумовлює варіативність форм його впровадження в масову педагогічну практику.
Масштаби та можливості впровадження
Досвід може бути впроваджений:
5 — в масштабі України;
4 — в масштабі області, району;
3 — в масштабі освітнього закладу;
0 — не може бути впроваджений в практику.
VIII.  Відеокасета, аудіо касета, фотокартки.
5відповідають проблемі досвіду, глибоко, системно розкривають шляхи вирішення проблеми;
4шляхи вирішення проблеми висвітлені, але недоказово, непереконливо;
3матеріали розкривають часткове вирішення проблеми;
2матеріали мають оглядовий характер;
1наявність лише карток;
0 — матеріали відсутні.
IX.  Захист претендентами ППД.
5 — захист досвіду проводиться з урахуванням критеріїв та ознак ППД, аргументовано, з використанням демонстраційних матеріалів;
4 — захист досвіду частково обґрунтовується критеріями та ознаками ППД, але демонстраційні матеріали доповнюють та аргументують його;
3 — в захисті досвіду поверхово використовуються критерії та ознаки ППД. Не аргументується ідея, яка випливає з досвіду і обумовлює варіативність форм його застосування. Демонстраційний матеріал частково відповідає проблемі.
2 — захист досвіду проводиться без урахування критеріїв та ознак ППД. Демонстраційний матеріал не відповідає сучасним вимогам вирішення проблеми.


Комментариев нет:

Отправить комментарий