суббота, 15 июня 2019 г.


14 ЧЕРВНЯ 2019 РОКУ
Аналіз роботи 
МО вчителів природничих дисциплін 
за 2018 – 2019 навчальний рік.

МО в 2018– 2019 н.р. продовжувало роботу над єдиною методичною темою «Забезпечення комп‘ютерної підтримки сучасних уроків хімії, біології, географії, основ здоров’я як засіб реалізації наступності, перспективності змісту навчання».
План роботи було складено з урахуванням аналітичної характеристики педкадрів, цілей щодо реалізації методичної теми та на підставі пропозицій до планування, які були виявлені в ході діагностики педагогів.

Для реалізації проблемної теми МО були намічені пріоритетні напрямки у роботі:
- підвищення якості освіти (продовжити системну роботу щодо формування в учителів нового педагогічного мислення, готовності сприйняти і використовувати в роботі компетентнісний підхід, продуктивні, особистісно-розвивальні технології, сучасні педагогічні ідеї, перспективний педагогічний досвід; 

- упроваджувати сучасні інформаційні ефективні технології аналітичної діяльності, здійснювати управління якістю освіти на основі даних базового моніторингу; 

- забезпечити методичний супровід стандартизації базової та повної загальної середньої освіти, до профільного навчання в основній школі, профільного навчання в старшій школі;

- провести всебічний аналіз результатів освітнього процесу з  хімії, біології, географії, забезпечення вчителями досягнення всіма учнями рівня держаного стандарту освіти, створення умов для навчання на академічному та профільному рівнях учням з високими навчальними можливостями;

- провести оцінку нових освітніх технологій і методик, які використовують вчителі;

- підготувати рекомендації на допомогу учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів, організації домашньої самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку;

- підвищення якості викладання:
- удосконалювати педагогічну майстерність шляхом поточного та перспективного планування самоосвітньої діяльності; 
- створювати умови для реалізації особистісно-зорієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості учнів;
- широко використовувати на практиці інноваційні форми і методи роботи, засобами навчання розвивати і виховувати національно-патріотичну особистість;
- вивчати, узагальнювати, впроваджувати в практику роботи елементи передового педагогічного досвіду;
- організувати проектну творчу діяльність вчителів;

- удосконалення виховного процесу, позакласної роботи з учнями (активізувати діяльність зі збагачення змісту, форм і методів позакласної роботи з учнями, спрямованої на розвиток і активізацію пізнавального інтересу, формування патріотичної особистості, формування позитивної «Я»-концепції школярів;

- розвивати співпрацю вчителів, учнів, батьків;

- реалізація особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого підходів до організації виховного процесу на засадах проектної педагогіки;

- співпраця з органами учнівського самоврядування, дитячими громадськими організаціями.

Для здійснення цієї роботи вирішувалися наступні завдання:

1. Неухильно виконувати Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на  основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів.

2. Вести самоосвітню діяльність щодо зростання рівня теоретичних знань з питань формування навченої, впевненої та успішно соціалізованої в громадському суспільстві особистості.

3.Забезпечувати досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створювати належні умови для навчання на високому рівні учнів з високими навчальними можливостями.

4.Підготовити аналітичний матеріал  для обговорення педагогічним коллективом (звіт діяльності кафедри)

5.Спрямувати роботу МО на підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА, через технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання.

6.Надавати рекомендації  учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку.

7.Продовжувати працювати над питаннями психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через впровадження  життєзберігаючих технологій навчання.

8.Підготувати, провести і проаналізувати відкриті уроки, заняття, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня, його компетентностей для успішної соціалізації в суспільстві.

Метою підготовчого етапу роботи над проблемою була психологічна підготовка педагогічного колективу МО до участі у роботі над проблемою; подолання стереотипів їх мислення, усвідомлення своїх можливостей у педагогічній діяльності, постановка і усвідомлення завдань.
         
Учителі ШМО неухильно виконують Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови навчального процесу на  основі компетентнісного і діяльнісного підходів до навчання учнів.

Членами ШМО були опрацьовані вимоги нормативно –правових документів МОН України, ДОІППО щодо викладання предметів у 2016/2017 навчальному році.  В практичній діяльності постійно використовується компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного навчання,  продуктивні технології, інтерактивні техніки, тьюторство, спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності та якості освіти.

Для реалізації напрямків, викладених вище, 
 протягом  2018-2019 навчального року
було проведено 6 засідання ШМО природничо-математичного циклу,
на яких обговорювалися наступні  питання:

атвердження плану роботи МО на 2018-2019 н. р., завдань МО на 2018-2019 н. р.
           - підготовка і участь учнів в:
·        конкурсах «Олімпус», «Геліантус», «Колосок осінній та весняний»,
     МАН (номінація екологія),
·        ІІ Всеукраїнської  Інтернет олімпіади НА УРОК на сайті naurok.com.ua з біології, хімії та основ здоров’я для учнів 5-11 класів,
·        у Шкільному етапі конкурсу «Земля - наш спільний дім» міського проекта  «Екологічний вектор» від Шевченківського району серед учнів 5-7 класів,
·        у Міської екологічної конференції,
·        у конференції «Довкілля і людина» в рамках проекту «Екологічний вектор»,
·        у ІІІ Всеукраїнському форумі соціальних ініціатив,
·        для участі у  Всеукраїнському конкурсі "Кліматичні краплі" вже другий рік,
·        у ІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин»; Ілюстрація до оповідання «Біла мисочка у  блакитний горошок»,
·        у тренінгу з екологічних ігор,
·        у Міжнародному екологічному форумі на базі Казак Палацу,
·        тиждні природничих наук у травні 2019 року для учнів 5-11 класів  та інших подіях  природничого напрямку.

ктивізація пізнавальної діяльності учнів засобами позакласної роботи
провадження інноваційних форм і методів
даптація учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня
-підготовка до моніторингового аналізу успішності на початок навчального року
-організація підготовки до участі у І, ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад: з біології, з хімії, з географії та економіки
бговорення та затвердження  завдань шкільних олімпіад
бговорення інформації про адаптацію учнів 5-х класів в школі ІІ ступеня як показника соціалізації в суспільстві
икористання інноваційних методів національно-патріотичного виховання на уроках природничо-математичного циклу
наліз результатів шкільної олімпіади з дисциплін природничо-математичного циклу, підготовки  та участі в районній
-пробне ЗНО
бговорення індивідуальних фахових та методичних тем учителів
бмін досвідом роботи зі здібними та обдарованими дітьми
изначення методів та форм роботи з обдарованими дітьми
-активізація пізнавальної діяльності учнів в позакласній роботі як засіб їх соціалізації
икористання ігрових моментів під час вивчення природознавства та біології в 5-6 класах для успішної соціалізації особистості
бговорення рекомендацій щодо поліпшення якості освіти
         -підготовка стендової інформаційної наочності для випускників 9 і 11 класів у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
икористання методу навчальних проектів  та проектної діяльності учнів під час навчально-виховного процессу
-педагогічна компетентність вчителів як засіб та умова у формуванні компетентностей учнів;
-використання активних, інтерактивних форм, методів, прийомів роботи на уроках з метою розвитку комунікативної компетентності школярів;
методика використання тестових технологій, організація тестового контролю на уроках природничих дисциплін;
-реалізація особистісно–орієнтованого підходу до навчання школярів з низьким рівнем навчальної компетенції.
озгляд теоретичних питань доповнювався практичними заняттями, що позитивно вплинуло на впровадження перспективного досвіду з цього питання в практику роботи вчителів школи.
наліз участі учнів у предметних конкурсах і МАН
-підсумки роботи МО на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень, рівня предметної підготовки учнів
рганізація робіт по підготовці навчальних кабінетів до роботи в новому навчальному році
наліз відкритих уроків, проведених членами МО за навчальний рік
оль предметів природничо-математичного циклу  в становленні особистості учня.
бговорення пропозицій щодо планування роботи методичного об’єднання на наступний навчальний рік.


Впродовж 2018 – 2019 н.р. здійснювалося відстеження освітньо – виховного процесу в навчальному закладі № 65.
         Моніторинг рівня навченості проходив за трьома етапами:
         І – стартовий;
         ІІ – проміжний;
         ІІІ – підсумковий.
        
Це дало можливість провести узагальнюючу аналітичну роботу з вивчення динаміки навчальних показників досягнень учнів та визначити позитивні тенденції і резерви розвитку освітньої системи навчального закладу № 65.


Серед умов, які мали позитивний вплив на підвищення рівня навчальних досягнень учнів слід відзначити:

-розгляд на засіданнях МО питань, які викликали ускладнення у викладанні для вчителів;

-надання вчителям індивідуально – консультативної допомоги;
взаємовідвідування уроків.

чителі школи постійно використовують у роботі рекомендації РМЦ, що позитивно впливає на підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
        

Одним з основних напрямків роботи МО є робота з обдарованими та здібними учнями.

Цілеспрямована робота педагогічного колективу школи сприяла зростанню зацікавленості педагогів, батьків, учнів у розвитку творчих здібностей школярів.


Однак поряд з позитивними результатами в роботі МО є ряд недоліків:

недостатній рівень сучасного науково-методичного забезпечення з математики; фізики, хімії, біології, географії, інформатики;
в недостатній мірі використовуються інтерактивні технології під час викладання природничо-математичних дисциплін;
недостатній рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
недостатній рівень навичок самоаналізу вчителів та самоконтролю учнів;
недостатній рівень використання виховного та розвивального потенціалу уроку;
слабкий рівень позакласної роботи з предметів природничого циклу;
Підсумки роботи дозволяють признати роботу методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу задовільною. Методична робота проводилася за схемою та була спрямована на підвищення якості знань, розвиток пізнавальних та творчих здібностей кожного учня та учителя.



Виходячи з цього МО ставить такі напрямки роботи в 2019 – 2020 н.р:

Роботу МО спрямувати на всебічний розвиток юної особистості, вдосконалювати методичну культуру кожного педагога, використовувати його потенціал творчих можливостей.

Систематично знайомитись і впроваджувати в практиці  сучасні освітні технології та інновації.

Працювати над розвитком в учнів самостійного критичного та креативного мислення, здійснювати індивідуальний підхід до особистості.

Проводити систематичну індивідуальну роботу з обдарованими учнями.

Поповнювати «банк ідей» педагогічною творчістю вчителів.

Всебічно розвивати особистість.

Проводити предметні тижні, шкільні олімпіади з природничих дисциплін.

Постійно продовжувати  відвідування відкритих уроків та взаємовідвідування уроків вчителями ШМО.

Вчителям систематично працювати над підвищенням фахового рівня.

Систематично поповнювати перелік науково-методичної літератури, періодичної  педагогічної преси.

Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, внести корективи у власну науково-методичну проблему відповідно до методичних завдань ЗЗШ № 65.                                                                                                                                       


Комментариев нет:

Отправить комментарий