питання мо:
КРИТЕРІЇ ЩОДО ОЦІНКИ ПЕРСПЕКТИВНОГО
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ ТА ВИСТУПІВ ПРЕТЕНДЕНТІВ НА КОНКУРСАХ
“УЧИТЕЛЬ РОКУ”
(у балах)
І. Актуальність і перспективність.
Цей критерій обумовлює такі
напрямки досвіду:
·
сприяє
виконанню завдань „Національної Доктрини розвитку освіти”, Всеукраїнської та
обласної програм „Учитель”;
·
дає
можливість прискорити вирішення актуальних проблем педагогічної теорії;
·
допомагає
в подоланні окремих труднощів, що виникають у діяльності працівників освіти
області, району, міста , освітнього закладу.
5 — актуальність проблеми розкрита глибоко і переконливо;
4 — актуальність проблеми розкрита, але слабо
обґрунтована;
3 — актуальність проблеми розкрита частково;
2 — актуальність проблеми не розкрита;
1 — опис досвіду не відповідає проблемі.
ІІ.
Теоретична база досліду.
Це сучасні теоретичні ідеї
та положення, які слугують науковим обґрунтуванням досвіду. Досвід повинен
нести в собі опору на сучасні наукові погляди, висновки, досягнення. Проте він
може і випереджати сучасну практику, в такому випадку досвід повинен мати
наукове пояснення.
III. Наукова значущість.
5 — висновки творчої діяльності, дослідження принципово нові.
Вони відкривають широкі можливості для фундаментальних досліджень і розробок;
4 — висновки в основному нові. Вони доповнюють теоретичні та
практичні положення в навчанні, вихованні та розвитку;
3 — висновки в основному відомі, але мають деякі дані, які
конкретизують ті чи інші теоретичні положення або практичні рекомендації;
0 — висновки дублюють відомі теоретичні положення
або практичні рекомендації.
IV. Наявність елементів новизни та
оригінальності.
5 — рекомендації, правила, алгоритми, технології зовсім нові.
Вони не мають собі аналогів. В педагогічній практиці ще не застосовувалися;
4 — рекомендації, правила, алгоритми, технології в основному нові. Вони розвивають, систематизують
відомі наробки, суттєво доповнюють їх;
3 — рекомендації, правила, алгоритми, технології в основному
відомі. Вони мають деякі уточнення, доповнення, які конкретизують раніше
відомі;
0 — рекомендації, правила, алгоритми, технології,
раніше відомі. Вони повторюються без будь яких уточнень, доповнень, змін тощо.
Характеристика досвіду за
інноваційним потенціалом:
·
модифікаційний
(що пов'язаний з удосконаленням, раціоналізацією відомих методик, ідей тощо);.
·
комбінаторний
(що полягає у нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик, технологій
тощо);
·
радикальний,
авторський (що передбачає створення нових педагогічних ідей, технологій,
концепцій, методик тощо).
V. Практична значущість досвіду.
5 — практичний матеріал відповідає обраній проблемі, всебічно
охоплює її, відповідає вимогам нових і новітніх підходів до проблеми, шляхи
вирішення проблеми розкриті;
4 — практичний матеріал відповідає обраній проблемі, вимогам
нових і новітніх підходів і наукових досліджень з означеної проблеми, але лише
частково висвітлює шляхи її вирішення;
3 — практичний матеріал відповідає обраній
проблемі, але відсутні посилання на нові й новітні підходи в її вирішенні;
2 — практичний матеріал лише частково відповідає проблемі
досвіду;
1 — практичний матеріал не відповідає проблемі досвіду;
0 — практичний додаток відсутній.
VI. Результативність:
а) висока ефективність. Досвід може бути визнаний перспективним,
передовим лише тоді, коли педагогом досягнуті вищі, ніж типові, характерні для
масової практики результати навчання, виховання та розвитку дітей;
б) стабільність результатів. Виявлений перспективний педагогічний
досвід повинен характеризуватися стабільністю високоефективних результатів
освітнього процесу;
в) збалансованість і комплексність результатів. Це вельми важлива
ознака для відбору ППД; вона дає змогу встановити його складові частини,
причинно-наслідкові зв'язки між ними, за яких умов такий досвід досягнутий,
визначити рівень розвитку кожної складової, ефективність їх взаємодії у
цілісній системі;
г) раціональність витрат часу, зусиль, засобів. Ця ознака пов'язана
з подоланням перевантаження педагога й дитини. ППД передбачає високі результати,
але досягнуті за розумної інтенсифікації зусиль, засобів і за раціонального
використання часу.
VII. Провідна педагогічна ідея досвіду - це центральна, основна думка, яка випливає з
досвіду й обумовлює варіативність форм його впровадження в масову педагогічну
практику.
Масштаби та можливості впровадження
Досвід може бути впроваджений:
5 — в масштабі України;
4 — в масштабі області, району;
3 — в масштабі освітнього закладу;
0 — не може бути впроваджений в практику.
VIII. Відеокасета,
аудіо касета, фотокартки.
5 — відповідають проблемі досвіду, глибоко, системно розкривають
шляхи вирішення проблеми;
4 —
шляхи вирішення проблеми
висвітлені, але недоказово, непереконливо;
3 —
матеріали розкривають
часткове вирішення проблеми;
2 — матеріали мають оглядовий характер;
1 — наявність лише карток;
0 — матеріали відсутні.
IX.
Захист
претендентами ППД.
5 — захист досвіду проводиться з урахуванням критеріїв та
ознак ППД, аргументовано, з використанням демонстраційних матеріалів;
4 — захист досвіду частково обґрунтовується критеріями та
ознаками ППД, але демонстраційні матеріали доповнюють та аргументують його;
3 — в захисті досвіду поверхово використовуються критерії
та ознаки ППД. Не аргументується ідея, яка випливає з досвіду і обумовлює
варіативність форм його застосування. Демонстраційний матеріал частково
відповідає проблемі.
2 — захист досвіду проводиться без
урахування критеріїв та ознак ППД. Демонстраційний матеріал не відповідає
сучасним вимогам вирішення проблеми.
Комментариев нет:
Отправить комментарий