питання мо:
МЕТОДИКА ОЦІННЮВАННЯ РІВНІВ ІННОВАЦІЙНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ
З метою оцінювання
рівнів інноваційної діяльності вчителя
експертами здійснюється наступна послідовність в роботі:
а) відвідування
конкретного уроку, його запис і аналіз у зручній для експерта формі.
б) оцінка восьми
комплексних компонентів уроку (цілепокладання і мотивація, науково-методичний
рівень, гуманістична спрямованість, рівні педагогічних технологій і ін.) здійснюється
за п’ятибальною шкалою. Для підвищення об'єктивності цієї
оцінки в технологічній карті приводяться рівні аналізу діяльності
від елементарного рівня (використання традиційних методик) до новітніх, які висвітлюють
тенденції використання власних авторських програм, розробок, систем навчання.
Наявність і
реалізація останніх, дають підставу експерту об'єктивно оцінити конкретні види
діяльності педагога;
в) заповнення карти
узагальненої оцінки діяльності вчителя на уроці.
Карта узагальненої
оцінки діяльності вчителя на уроці
Компоненти уроку
|
Середній бал
|
|
1.
|
Цілепокладання і мотивація навчальної діяльності на уроці
|
|
2.
|
Науково-методичний рівень викладання
|
|
3.
|
Гуманістична спрямованість навчання
|
|
4.
|
Рівні педагогічних технологій
|
|
5.
|
Рівні особистісно-орієнтованої взаємодії в процесі
|
|
навчання на уроці
|
||
6.
|
Організація диференційованого навчання
|
|
7.
|
Формування умінь самостійної навчальної діяльності
|
|
8.
|
Системність і цілісність навчання
|
Оцінка
здійснюється за п'ятибальною шкалою,
де 1 - нижча, а 5 - вища оцінка.
Обробка карти
узагальненої оцінки здійснюється шляхом підрахунку середнього арифметичного
значення балів з усіх восьми компонентів уроку (округлення до десятої
частини балу) .
4,5 - 5 балів - вища
категорія,
3,7 - 4,5 балів - перша
категорія,
2,7 - 3,6 балів - друга категорія.
Показники оцінки
компонентів уроку.
1.Цілепокладання
і мотивація навчальної діяльності на
уроці
1.Повідомлення мети уроку учням.
2.Пояснення мети уроку і розкриття
значення матеріалу, який вивчається.
3.Розвиток пізнавального інтересу в
учнів на уроці (цікаві ситуації, опора на особистий досвід учнів, використання
додаткових фактів з науково-популярної літератури).
4.Проблемно-творча побудова уроку
(ознайомлення з нерозв’язаними проблемами науки, обговорення гіпотез, розкриття
історичних відомостей, постановка проблемно-творчих завдань).
5.Створення і реалізація авторської
мотиваційно-особистісної системи навчання і розвитку школярів.
Підсумковий середній
бал
2. Науково-методичний
рівень викладання
1.Викладання матеріалу відповідає
програмі і стандарту освіти.
2.Понятійний апарат розкривається
відповідно до сучасних наукових переконань і вимог методики.
3.Здійснюється інтеграція предметних
знань і відомостей з суміжних дисциплін.
4.При збереженні загальної наукової логіки
викладу дається авторське конструювання навчального матеріалу:
·
об'єднання у блоки основних понять теми;
·
виділення взаємозв'язків у матеріалі уроку;
·
зміна традиційної логіки викладу матеріалу,
тощо.
5.На уроці розкривається науково
обґрунтована авторська система навчання і розвитку школярів:
·
складання блоків інформації з розділу
програми;
·
виділення взаємозв'язків між поняттями з
розділу (курсу);
·
реалізація авторської системи розвиваючого
навчання
Підсумковий середній
бал
3. Гуманістична спрямованість
навчання
1.Ставляться загальні цілі розвитку
особистості.
2.Залучення учнів до гуманістичних
цінностей і ідей.
3.Формування умінь спілкування на
гуманістичних засадах.
4.Вироблені системні уміння стали засадами
саморозвитку і самопізнання особистості.
5.Використування авторських методик
гуманістичного навчання і виховання.
4. Рівні педагогічних
технологій
1.Володіння традиційними прийомами і
методами навчання.
2.Підбір і адаптація прийомів роботи
на уроці згідно наявних умов.
3.Творче застосування педагогічних
інновацій, педагогічних досягнень на уроці:
·
розробка опорних схем, конспектів;
·
робота із структурно-логічними схемами,
картами;
·
використовування навчальних програм;
·
складання завдань і
задач з розвиваючим змістом.
4.Використування власних
оригінальних технологічних прийомів,
методик, розробок для створення середовища розвитку учня на
уроці.
5.Творче застосування авторської
інноваційної системи і технологій навчання, моделювання нового педагогічного досвіду шляхом проведення самостійного дослідження.
Підсумковий середній бал
5. Рівні особистісно-орієнтованої
взаємодії в процесі навчання на уроці
1.Організація фронтального і групового навчання на
уроці.
2.Здійснення обліку індивідуальних особливостей учнів, корекція їх знань і
досвіду.
3.Володіння засобами елементарної
діагностики рівнів готовності до навчання, індивідуальних інтересів і здібностей, реалізація диференційованого підходу, використання:
-
програм і тестів
корекції;
- додаткових завдань;
- матеріалів підвищеної складності.
4.Застосування на уроці засобів діагностики і
корекції індивідуальних особливостей, і особливостей групи щодо реалізації різнорівневого підходу.
5.Творче перетворення середовища розвитку учня на засадах
власних інноваційних методик.
Підсумковий середній бал
6. Організація диференційованого
навчання
1.Виділення базових ідей і матеріалу для поглиблення знань.
2.Використання диференційованих
дидактичних матеріалів щодо організації практичних робіт.
3.Застосування рівневих вправ, задач з розвиваючим змістом, завдань різного ступеня складності.
4.Авторські розробки для диференційованого
навчання.
5.Використання авторських учбових матеріалів і посібників для
диференційованого навчання.
Підсумковий середній бал
7. Формування умінь самостійної навчальної діяльності
1.Організація роботи з підручником в процесі пояснення навчального
матеріалу.
2.Формування умінь самостійно поповнювати
знання в процесі роботи з джерелами інформації.
3.Формування спеціальних умінь з предмету:
-
оформляти і аналізувати
дослід і задачу;
- робити висновок;
- висувати гіпотезу.
4.Розроблені авторські прийоми організації
самостійної пізнавальної діяльності учнів.
5.Запропонована і реалізована авторська система
розвиваючого навчання.
Підсумковий середній бал
8. Системність і цілісність
навчання (аналіз системи уроків)
1.Урок розглядається як цілісна одиниця навчального
процесу. Здійснюється досягнення цілей уроку.
2.В процесі цілепокладання розкриваються загальні цілі
теми (розділу) з цілями уроку.
3.Використовуються дидактичні механізми системної
побудови уроків:
-
виділення блоків
інформації в темі;
- укрупнення дидактичної одиниці інформації;
- реалізується залікова система.
4.Вносяться власні
розробки в системну побудову уроків і систематизацію
знань;
знань;
5.Запропонована авторська система вивчення теми (розділу) курсу; дидактичні
засоби її реалізації:
-
узагальнюючи таблиці;
- комплексні завдання;
- рейтингова оцінка знань за блоками.
Комментариев нет:
Отправить комментарий