четверг, 6 ноября 2014 г.

29 ОКТЯБРЯ 2014 ГОДА. МО ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ХИМИИ ШЕВЧЕНКОВСКОГО РАЙОНА НА БАЗЕ СОШ 65

питання мо:

МЕТОДИКА  ОЦІННЮВАННЯ РІВНІВ ІННОВАЦІЙНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ  ВЧИТЕЛЯ
З метою оцінювання рівнів інноваційної діяльності вчителя  експертами здійснюється наступна послідовність в роботі:
а) відвідування конкретного уроку, його запис і аналіз у зручній для експерта формі.
б) оцінка восьми комплексних компонентів уроку (цілепокладання і мотивація, науково-методичний рівень, гуманістична спрямованість, рівні педагогічних технологій і ін.) здійснюється за п’ятибальною шкалою. Для підвищення об'єктивності  цієї  оцінки  в  технологічній карті приводяться рівні аналізу діяльності від елементарного рівня (використання традиційних методик) до новітніх, які висвітлюють тенденції використання власних авторських програм, розробок, систем навчання.
Наявність і реалізація останніх, дають підставу експерту об'єктивно оцінити конкретні види діяльності педагога;
в) заповнення карти узагальненої оцінки діяльності вчителя на уроці.

Карта узагальненої оцінки діяльності вчителя на уроці

Компоненти уроку
Середній бал
1.
Цілепокладання і мотивація навчальної діяльності на уроці

2.
Науково-методичний рівень викладання

3.
Гуманістична спрямованість навчання

4.
Рівні педагогічних технологій

5.
Рівні особистісно-орієнтованої взаємодії в процесі


навчання на уроці

6.
Організація диференційованого навчання

7.
Формування умінь самостійної навчальної діяльності

8.
Системність і цілісність навчання

Оцінка здійснюється   за п'ятибальною шкалою, де  1 - нижча, а 5 - вища оцінка.
Обробка карти узагальненої оцінки здійснюється шляхом підрахунку середнього арифметичного значення балів з усіх восьми компонентів уроку (округлення  до  десятої  частини  балу) .
4,5 - 5 балів - вища категорія,
3,7 - 4,5 балів - перша категорія,
2,7 - 3,6 балів -  друга категорія.
Показники оцінки компонентів уроку.
1.Цілепокладання і мотивація навчальної  діяльності на уроці
1.Повідомлення мети уроку учням.
2.Пояснення мети уроку і розкриття значення матеріалу, який вивчається.
3.Розвиток пізнавального інтересу в учнів на уроці (цікаві ситуації, опора на особистий досвід учнів, використання додаткових фактів з науково-популярної літератури).
4.Проблемно-творча побудова уроку (ознайомлення з нерозв’язаними проблемами науки, обговорення гіпотез, розкриття історичних відомостей, постановка проблемно-творчих завдань).
5.Створення і реалізація авторської мотиваційно-особистісної системи навчання і розвитку школярів.
Підсумковий середній бал
2. Науково-методичний рівень викладання
1.Викладання матеріалу відповідає програмі і стандарту освіти.
2.Понятійний апарат розкривається відповідно до сучасних наукових переконань і вимог методики.
3.Здійснюється інтеграція предметних знань і відомостей з суміжних дисциплін.
4.При збереженні загальної наукової логіки викладу дається авторське конструювання навчального матеріалу:
·        об'єднання у блоки основних понять теми;
·        виділення взаємозв'язків у матеріалі уроку;
·        зміна традиційної логіки викладу матеріалу, тощо.
5.На уроці розкривається науково обґрунтована авторська система навчання і розвитку школярів:
·        складання блоків інформації з розділу програми;
·        виділення взаємозв'язків між поняттями з розділу (курсу);
·        реалізація авторської системи розвиваючого навчання
Підсумковий середній бал
3. Гуманістична спрямованість навчання
1.Ставляться загальні цілі розвитку особистості.
2.Залучення учнів до гуманістичних цінностей і ідей.
3.Формування умінь спілкування на гуманістичних засадах.
4.Вироблені системні уміння стали засадами саморозвитку і самопізнання особистості.
5.Використування авторських методик гуманістичного навчання і виховання.
4. Рівні педагогічних технологій
1.Володіння традиційними прийомами і методами навчання.
2.Підбір і адаптація прийомів роботи на уроці згідно наявних умов.
3.Творче застосування педагогічних інновацій, педагогічних досягнень на уроці:
·        розробка опорних схем, конспектів;
·        робота із структурно-логічними схемами, картами;
·        використовування навчальних програм;
·   складання завдань і задач з розвиваючим змістом.
4.Використування власних оригінальних технологічних прийомів,  методик, розробок для створення середовища розвитку учня на уроці.
5.Творче застосування авторської інноваційної системи і технологій навчання, моделювання нового педагогічного досвіду шляхом проведення самостійного дослідження.
Підсумковий середній бал
5. Рівні особистісно-орієнтованої взаємодії в процесі навчання на уроці
1.Організація фронтального і групового навчання на уроці.
2.Здійснення обліку індивідуальних особливостей учнів, корекція їх знань і досвіду.
3.Володіння засобами елементарної діагностики рівнів готовності до навчання, індивідуальних інтересів і здібностей, реалізація диференційованого підходу, використання:
-    програм і тестів корекції;
-  додаткових завдань;
-  матеріалів підвищеної складності.
4.Застосування на уроці засобів діагностики і корекції індивідуальних особливостей, і особливостей групи щодо реалізації різнорівневого підходу.
5.Творче перетворення середовища розвитку учня на засадах власних інноваційних методик.
Підсумковий середній бал
6. Організація диференційованого навчання
1.Виділення базових ідей і матеріалу для поглиблення знань.
2.Використання диференційованих   дидактичних матеріалів щодо організації практичних робіт.
3.Застосування рівневих вправ, задач з розвиваючим змістом,    завдань різного ступеня складності.
4.Авторські розробки для диференційованого навчання.
5.Використання авторських учбових матеріалів і посібників для диференційованого навчання.
Підсумковий середній бал
7. Формування умінь самостійної навчальної діяльності
1.Організація роботи з підручником в процесі пояснення навчального матеріалу.
2.Формування умінь самостійно поповнювати знання в процесі роботи з джерелами інформації.
3.Формування спеціальних умінь з предмету:
-   оформляти і аналізувати дослід і задачу;
- робити  висновок;
- висувати гіпотезу.
4.Розроблені авторські прийоми організації самостійної пізнавальної діяльності учнів.
5.Запропонована і реалізована авторська система розвиваючого навчання.
Підсумковий середній бал
8. Системність і цілісність навчання   (аналіз системи уроків)
1.Урок розглядається як цілісна одиниця навчального процесу. Здійснюється досягнення цілей уроку.
2.В процесі цілепокладання розкриваються загальні цілі теми (розділу) з цілями уроку.
3.Використовуються дидактичні механізми системної побудови уроків:
- виділення блоків інформації в темі;
- укрупнення дидактичної одиниці інформації;
- реалізується залікова система.
4.Вносяться власні розробки в системну побудову уроків і систематизацію
знань;
5.Запропонована авторська система вивчення теми (розділу) курсу; дидактичні засоби її реалізації:
- узагальнюючи таблиці;
- комплексні завдання;
- рейтингова оцінка знань за блоками.




Комментариев нет:

Отправить комментарий