вторник, 29 октября 2013 г.

Хімія. Крітерії оцінювання. 2013-2014 навчальний рік.



 Хімія
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі  навчання.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати  знання  у нових ситуаціях виокремлено  рівні навчальних досягнень учнів, що  оцінюються за 12­бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.  
При  оцінюванні рівня навчальних досягнень  з хімії враховується:

оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
рівень засвоєння теоретичних знань;
сформованість експериментальних умінь, необхідних  для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
уміння розв’язувати розрахункові задачі.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень
Бали
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
Початковий
1
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні обєкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні)
2
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
3
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини
Середній
4
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ
5
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять
6
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу
Достатній
7
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить  приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти
8
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні обєкти
9
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить   висновки
Високий
10
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
11
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює звязки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки
12
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, повязані з речовинами та їх перетвореннями

Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень учнів
Початковий
Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя
Середній
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів
Достатній
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією, описує спостереження, робить   висновки
Високий
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним планом

Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень
Характеристика навчальних досягнень учнів
Початковий
Розв’язування задач не передбачене
Середній
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою
Достатній
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом
Високий
Учень (учениця) самостійно і раціонально розвязує задачі; розвязує комбіновані задачі





Комментариев нет:

Отправить комментарий