четверг, 31 октября 2013 г.

Програма гуртка «Еколог-краєзнавець»



Програма гуртка

«Еколог-краєзнавець»

Пояснююча записка

Мета гуртка:  – забезпечення вільного творчого інтелектуального розвитку дітей України. Виховувати любов до природи, навчати дітей розуміти і знати природу. Сприяти естетичному вихованню учнів, формувати в учнів екологічну культуру.
Надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони атмосфери, води, грунтів, надр, ландшафтів, рослинних і тваринних ресурсів.
Актуальність гуртка: у зв’язку із зникненням природи, необхідно, щоб в школах працювали гуртки на екологічну тематику, так, як наша Земля просить допомоги.
Завдання гуртка: навчати учнів певних знань про природу, виховувати творчу особистість.
Керівнику гуртка при проведенні занять необхідно використовувати різноманітні форми і методи навчання (екскурсії, вікторини, конкурси, екологічні ігри, тренінги). Ці методи повинні сприяти вихованню свідомого і бережливого ставлення до природи.
Програма розрахована на учнів 5-11 класів.



                                            Навчально-тематичний план гуртка
дата
Назва теми заняття
Кількість годин

теорія
практика
всього

1

Вступне заняття. Екологія- як наука. Екологічне законодавство.
1
0
1

2

Охорона природи. Заповідники, заказники. Червона книга України. Національні парки. Екологічні фактори навколишнього середовища.
1
0
1

3



4

Ліс - наше багатство. Значення лісу. Раціональне використання лісу. Рослини лісу (мохи, папороті).

Екскурсія в ліс. Вивчення видового різноманіття лісу.

1
1
2



5


Класифікація живих організмів. Основні ознаки, що характеризують живі організми.

1
0
1



6



Характеристика царства Гриби. Обережно -  гриби.

1
0
1

7

Сад- штучна екосистема. Шкідники саду.
Догляд  за плодовими деревами.
 
1
0
1

8



9

Листопад – його значення для рослин. Погода, спостереження за нею. Рослини- синоптики.

Екскурсія в ліс. Фенологічні спостереження.
 
1
1
2

10

Значення рослин для життя на Землі. Рослини- хижаки. Сон рослин. Отруйні рослини. Рослини- подушки. Пам'ять рослин.

1
0
1

11

Лікарські рослини, їх значення в житті людини. Виготовлення та дегустація чаю з лікарських рослин.

1
0
1

12

Раціональне природокористування. Відновні і невідновні ресурси. Побутові відходи та їх утилізація.

Виготовлення проекту на тему: «Наша Земля без відходів».
1
0
1

13  

Альтернативні джерела енергії. Озоновий шар, кислотні дощі, смог, парниковий ефект.

1
0
1

14

Роль тварин у підтриманні динамічної рівноваги. Тваринний світ вашої місцевості. Види, які вимерли і яким загрожує вимирання.

1
0
1

15

Птахи нашої місцевості. Видовий склад перелітніх птахів. Заготівля корму і підгодовування птахів взимку. Роль птахів у боротьбі з шкідниками. Спостереження і підгодівля птахів.
1
0
1

16

Роль зелених насаджень. Вода. Структура і фізичні властивості води, Кругообіг води в природі. Джерела прісної води, її використання. Якість води. Визначення якості води ставка своєх місцевості.
1
0
1

17

Грунт. Класифікація і структура грунтів. Ерозія, її види. Заходи боротьби з ерозією.Захисні лісові насадження.
Мінеральні добрива, їх класифікація. Пестициди, їх значення в житті людини.
1
0
1

18

Загальна хактеристика біоценозу. Структура біоценозу. Складання ланцюгів живлення.
Видовий склад рослин і тварин біоценозів.
 
1
0
1




Всього

16
2
18











 

Список  рекомендованої  літератури:

  1. Проект нормативів ГДВ для установи ЕТ-322/112.
  2. ДСТ 17.2.3.02-78. Охорона природи. Атмосфера. Правила встановлення припустимих викидів шкідливих речовин промисловими підприємствами.
  3. И.И. Кірпатовский. Охорона природи. Довідник. М., Хімія, 1980 р.
  4. Гранично припустимі концентрації (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів. № 1982-78, М., 1978 р.
  5.  "Основи загальної екології" Г.О. Білявський.
  6. "Екологічна експертиза, право та практика" Андрейцев Ю.І.
  7.  "П О С Т А Н О В А ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки``.
  8. "НАЦІОНАЛЬНА ДОПОВІДЬ УКРАЇНИ ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ БІОЛОГІЧНОГО РІЗНОМАНІТТЯ".
  9. "Навколишнє середовище та розвиток`" Ворнов А. К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні вимоги до знань та вмінь учнів:

Учні повинні знати:
  • рослиннй і твариннй світ рідного краю;
  • представників рослин і тварин, занесених до Червоної книги України,
  • структуру природоохоронної організації України,
  • біоценоз та його структуру,
  • біотичні взаємозв’язки в біоценозах,
  • моніторинг стану довкілля,
  • єдність людини і навколишнього середовища,
  • навчальну екологічну стежку
Учні повинні вміти:
  • складати схеми трофічних зв’язків у біоценозах
  • ідентифікувати рослин і тварин за допомогою визначників,
  • прокладати маршрут екологічної стежки,
  • проводити спостереження на природі,
  • складати календар природи

Комментариев нет:

Отправить комментарий