среда, 8 января 2020 г.

8 СІЧНЯ 2020 РОКУ.
ПРОХОДЖЕННЯ ОН-ЛАЙН КУРСУ
НА САЙТІ 
Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?
Курс спрямований на те, щоб покращити практику викладання шкільних вчителів.









ПРО КУРС

Онлайн-курс Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?» на базі сучасних досліджень розповідає про те, як саме ми навчаємося – як наш мозок створює, зберігає і відтворює спогади.
Ви дізнаєтеся про типові помилкові уявлення та непорозуміння у навчанні, які можуть завадити учням одержувати знання та опановувати нові предмети максимально ефективно. На вас чекають практичні застосування когнітивістики для викладання в школі: обрання ефективних стратегій викладацької діяльності, розробки корисних методів оцінювання, мотивування учнів та розробки дитиноцентричних навчальних планів.
Курс спрямований на покращення практики викладання шкільних вчителів.
Курс мовою оригіналу доступний на платформі edX.

ЧОМУ ВИ НАВЧИТЕСЯ?

  • Як мозок кодує, зберігає і відтворює спогади?
  • Чому робоча пам'ять настільки важлива для навчання і які існують способи, щоб запобігти її перевантаження?
  • Як створювати спогади, які залишаються із вами та легко згадуються за потреби?
  • Які існують неправильні уявлення про навчання, яких дотримуються багато учнів, і як їх виправити?
  • Як типи мислення і переконання учнів щодо навчання можуть допомогти або завадити їх академічним успіхам?
  • Як допомогти учням почати навчатися самостійно та самим регулювати своє навчання?
  • Стратегії викладання та техніки оцінювання, що максимізують навчання учнів.

ПРОГРАМА КУРСУ

Тиждень 1: Як мозок створює, зберігає і відтворює спогади?
Тиждень 2: Як типи мислення учнів впливають на навчання?
Тиждень 3: Як допомогти учням самостійно регулювати своє навчання?
Тиждень 4: Стратегії викладання засновані на когнітивній науці для максимізації навчання всіх учнів.

ПОДЯКИ

Дякуємо Яні Ратман та Nova Ukraine за безцінну допомогу у запуску цього курсу українською мовою.

ВИКЛАДАЧІ

Перл Рок Кейн

Перл Рок Кейн

Професорка педагогіки Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету, директорка Klingenstein Center. Викладала та очолювала державні та приватні школи в Мічигані, Массачусетсі та Нью-Йорку. Лауреатка численних нагород, зокрема National Association of Principals for Schools for Girls Outstanding Achievement Award 2009 (нагорода за найбільший вклад Національної асоціації директорів шкіл для дівчат), а також European Council of International Schools 2008 Award for Exemplary Contribution and Outstanding Service to Promotion of International Education (нагорода Європейської ради міжнародних шкіл за надзвичайний внесок та досягнення у просуванні міжнародної освіти). Авторка численних статей з лідерства, різноманіття, управління, залучення та утримання вчителів.
Кевін Меттінглі

Кевін Меттінглі

35 років працював вчителем природничих наук, адміністратором і тренером в школі. 10 років викладав курси навчальної теорії й її використання на практиці в магістратурі Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету. Впродовж своєї кар’єри допоміг заснувати школу (The Mountain School), був консультантом різноманітних ініціатив системних шкільних реформ і працював з понад 30 школами над розробкою навчальних планів, стратегіями викладання та програмами професійного розвитку вчителів.
Переклад: Марина Барінова, Ольга Кисіль, Іванна Мельник, Тетяна Рибитва, Марьяна Черних.
Редактор перекладу: Радміла Сегол.
Озвучено українською мовою студією Golden Voice на замовлення Prometheus.
Текст читали Ірина Побідаш та Михайло Карпань.
Звукорежисер: Михайло Карпань.




Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?


Вступ до курсу


Вітаємо вас на курсі «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?»!
Цей курс створений як для самостійного, так і для спільного навчання разом з вашими колегами. Ми радимо витрачати на нього щонайменше 20 годин. Курс розділений на чотири навчальні тижні або чотири розділи. Опанувавши успішно всіх розділи та склавши всі тести, ви зможете одержати сертифікат про успішне завершення навчання!
Успіхів!



Аби допомогти вам якнайкраще опанувати цей онлайн-курс, ми підготували список заходів, які варто виконати, перш ніж зануритись у зміст.
1) Перегляньте навчальну програму
Будь ласка, знайдіть хвилинку, щоб ознайомитися з навчальною програмою курсу.
2) Ознайомтеся зі словником термінів
У цьому курсі використовується багато термінів, які ви можете пригадати з ваших попередніх курсів та досвіду. Будь ласка, ознайомтесь зі словником та вивчить нові терміни відповідно до ваших власних попередніх знань.
3) Представтеся!
Заповніть опитування «Давайте знайомитись!».
Приділіть увагу «Кодексу честі» платформи, а потім розкажіть про себе на форумі курсу>
За бажанням ви можете підписати на цікаві для вас гілки форуму, аби одержувати сповіщення про оновлення на них.
4) Створіть власну команду з вивчення курсу.
Ви можете поєднати зусилля з іншими вашими колегами, створити команду для спільного проходження та обговорення курсу. Ви можете зробити це як на форумі на нашій платформі, так і у соцмережах за власним вибором.
5) Одержіть сертифікат із відзнакою!
Для того, аби одержати сертифікат з відзнакою, вам потрібно впоратись з усіма завдання курсу та одержати понад 90% балів. Стежте за вашим прогресом у відповідній вкладці та не забувайте консультуватись на форумі. Сертифікат про успішне складання курсу може бути зарахований як підвищення кваліфікації вашим закладом освіти.
Цей онлайн-курс є частиною ініціативи Білого Дому ConnectED.
Дізнайтеся більше про ініціативу Білого дому — ConnectED.
Нижче наведена карта онлайн-курсу. Натискайте на піктограму «+» та занурюйтесь у навчальний процес!


Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?

Цей курс  на базі сучасних досліджень розповідає про те, як саме ми навчаємося – як наш мозок створює, зберігає і відтворює спогади.

Ви дізнаєтеся про типові помилкові уявлення та непорозуміння у навчанні, які можуть завадити учням одержувати знання та опановувати нові предмети максимально ефективно. На вас чекають практичні застосування когнітивістики для викладання в школі: обрання ефективних методы викладання, розробки корисних методів оцінювання, мотивування учнів та впровадження дитиноцентричних навчальних планів.

Курс спрямований на покращення практики викладання шкільних вчителів.
Курс мовою оригіналу доступний на платформі edX.
ЧОМУ ВИ НАВЧИТЕСЯ?
·         Як мозок кодує, зберігає і відтворює спогади?
·         Чому робоча пам'ять настільки важлива для навчання і які існують способи, щоб запобігти її перевантаження?
·         Як створювати спогади, які залишаються із вами та легко відновлюються за потреби?
·         Які існують неправильні уявлення про навчання, яких дотримуються багато учнів, і як їх виправити?
·         Як типи мислення і переконання учнів щодо навчання можуть допомогти або завадити їх академічним успіхам?
·         Як допомогти учням почати навчатися самостійно та самим регулювати своє навчання?
·         Методи викладання та техніки оцінювання, що максимізують навчання учнів.
Програма курсу

Розділ 1
Пам’ять та навчання
Викладач
Ніколь Бріттінгем Фарлонг,
вчителька англійської мови у 9-12 класах
Теми
Навчання у школі
Як працює пам’ять?
Робоча пам’ять
Попередні знання
Створення спогадів
Відновлення спогадів
Розділ 2
Мислення
Викладач

Тед Огден, викладач англійської мови у 6-12 класах

Теми
Сприйняття точки зору учня
Важливість некогнітивних факторів
Мислення зростання та навчання
Розвиток мислення навчання
Почуття приналежності
Розділ 3
Методи навчання учнів
Викладач

Карі Острем, сертифікована вчителька математики у 9-12 класах
Теми
Когнітивне навантаження
Багатозадачність
Мотивація
Навчання вчитись
Розділ 4
Ефективні методи викладання
Викладач:
Ліллі Даймонд, вчителька 5 класу
Теми
Наука про навчання та ефективні методи викладання
Відгук та навчання
Відновлювальні вправи
Інтервальні повтори та чергування
Метапізнання

Відео

Чотири розділи курсу складаються з 4-7 лекцій довжиною у 5-12 хвилин. Ви можете переглядати відео із різною швидкістю, наближувати та зупиняти його. Всі відео перекладені, адаптовані та назвучені українською мовою.
У відео автори зібрали вчителів з різних шкіл у Сполучених Штатах, які й читають лекції, написані у співавторстві з доктором Перл Рок Кейн та доктором Кевіном Меттінглі, професорами Інституту педагогіки Колумбійського університету. В інтерв’ю ці викладачі поділяться власними історіями з досвіду викладання, розкажуть, які методи вдаються найкраще, а з чим виникають проблеми.

Активності та інструменти

·         Форум: Долучайте до спілкування та допомагайте нам створювати спільноту зацікавлених у викладанні та навчанні людей. Чекаємо на ваші коментарі на форумі. Перегляньте, будь ласка, Кодекс честі платформи Prometheus перед тим, як залишити перший коментар.
·         Команди: Якщо ви у своєму навчальному закладі, серед знайомих чи друзів або на нашому форумі знайшли однодумців, готових разом з вами опановувати курс та обговорювати його, закликаємо вас об’єднуватись у команди, створювати гілки команд на форумі або ж переносити спілкування до соціальних мереж за вашим вибором.
·         Самоперевірка: Після кожного відео на вас чекає завдання для самоперевірки, щоб зрозуміти, наскільки ви опанувати головні поняття.
·         Щоденник вчителя: Наш «Щоденник вчителя» буде для вас місцем збереження ваших роздумів та реакцій на ідеї та техніки, які, ми сподіваємося, ви зможете використовувати пізніше у вашій практиці викладання. Ми будемо використовувати функцію «Нотатки» на нашій платформі у вигляді щоденника  і, хоч необов’язково, але ми рекомендуємо вам використовувати його як спосіб збереження ваших думок. Іноді ми даватимемо «підказки», щоб ви могли відповісти, і ви також зможете використовувати свій щоденник у будь-який час, а не лише тоді, коли ми будемо давати вам підказку.
·         Прогрес: Вкладинка «Прогрес» допоможе вам стежити за перебігом курсу, переглядати, які завдання ви вже склали та яку оцінку одержали.

Завдання та оцінювання

Опитування за розділом
60%
У кожному з чотирьох розділів на вас чекає тест
на перевірку набутих знань.
Фінальний тест
40%
У фінальному тесті ми перевіримо, як ви опанували
головні поняття курсу
Для одержання сертифікату курсу вам потрібно набрати не менше 70%.


Розділ
Термін
Визначення
2.2
Академічне мислення
Як учні розглядають себе у конкретних навчальних умовах.
2.2
Академічна успішність
Характеризується діями та поведінкою учнів, які вони виконують та проявляють у класі.
2.2
Академічна наполегливість
Характеризується схильністю учнів до концентрації та наполегливості протягом тривалих періодів на тлі відволікальних факторів та спокус.
1.5
Активне навчання
Створення активного діалогу між короткочасною та довгостроковою пам’яттю; інакше кажучи, «думаючи вчитися» або, як писав Даніель Віллінгем: «Пам’ять – це залишки думок».
2.5
Невизначеність приналежності
Почуття сумніву, невпевненості чи занепокоєння, яке змушує почувати себе не у своїй тарілці у певному середовищі, особливо якщо це нове середовище.
1.3
Когнітивне навантаження
Загальний обсяг розумової діяльності, накладеної на короткочасну пам’ять у будь-яку мить.
1.1
Когнітивістика
Міждисциплінарне вивчення мислення, навчання та розумової структури, яке спирається на психологію, лінгвістику, філософію, комп’ютерне моделювання, теорію інформації та інші науки. 
1.6.
Пригадування з підказкою
Будь-який конкретний зоровий чи словесний сигнал, наданий учням, що призначений для пробудження спогадів.
3.4
Глибинне опрацювання
Термін також відомий як кодування або повторення, що містить створення активного діалогу між короткочасною пам’яттю та довготривалою з метою розширення, диференціації, зміни та/або закріплення нових спогадів.
2.3
Навмисні вправи
Особлива форма вправ, що передбачають певні характеристики, які будуть розвивати компетентність у будь-якій галузі протягом тривалих періодів часу.
4.5
Бажана складність
Створення навчального досвіду та допомога учням розвивати думку про те, що глибоке та стійке навчання – це зусилля, яке часто потребує боротьби та розпачу. З іншого боку, якщо навчання легке, то, мабуть, воно нестійке і перехідне.
1.5
Кодування
Процес, за допомогою якого сприйняття елементів перетворюється на конкретні концепції, які можуть зберігатися в пам’яті людини.





Розділ
Термін
Визначення
1.1
Експліцитне навчання
Процес, при якому організм свідомо вибирає та використовує конкретні системи для організації інформації.
4.2
Відгук
Інформація, призначена та використана для підвищення ефективності роботи у досягненні мети.
2.3
Фіксоване мислення
Концепція, розроблена Керол Двек, згідно з якою переконання щодо результативності у різних сферах обумовлене нашим рівнем здібностей або інтелектом, воно багато в чому незмінне та вроджене, нерівномірно поширюється серед людей.
1.1
Формальне навчання
Навчання, яке реалізується у визначених умовах, спеціально створених для освіти, наприклад, у школах. Його часто називають «шкільним навчанням».
4.2
Формувальна оцінка
Методи та стратегії, що використовуються для отримання інформації та відгуку з метою популяризації навчання як серед учнів, так і серед вчителів.
1.6
Вільне пригадування
Будь-який загальний або неспецифічний пошуковий сигнал, створений учнем та націлений на отримання спогаду.
2.3
Мислення зростання
Концепція, розроблена Керол Двек, яка свідчить, що наш рівень досягнень чи інтелекту змінюється і може бути покращений завдяки наполегливій праці та докладеним зусиллям.
2.4
Основний інструмент мислення зростання
Навчальний інструмент, який містить керівні вказівки щодо спілкування про цілі навчання.
1.1
Імпліцитне навчання
Процес, в якому організм інтегрує нову інформацію у свою схему, не усвідомлюючи це. Однак, такий зв’язок між навчанням та обізнаністю у цій галузі відносно невідомі.
1.1
Неформальне навчання
Навчання, яке відбувається поза структурованими навчальними закладами; наприклад, на дитячому майданчику, вдома та в музеях.
2.1
Викладання догори дриґом
Навчання, яке починається з розуміння того, ким є учень та що він уже знає з точки зору понять, навичок, переконань та цінностей.
3.5, 4.3
Чергування
Чергування тем у навчанні та/або викладанні протягом коротких проміжків часу.
1.1
Навчання
«Навчання – це будь-яка порівняно безперервна зміна поведінки, думок і почуттів, яка виникає внаслідок здобуття нового досвіду» - Роберт Стернберг.





Розділ
Термін
Визначення
2.2
Методи навчання
Навчальні навички та метакогнітивні стратегії, спрямовані на те, щоб допомогти учням вести своє навчання шляхом саморегулювання.
1.2
Довготривала пам’ять
Частина системи пам’яті, де зберігається оброблена інформація для подальшого керування та використання.
3.5, 4.4
Концентровані вправи
Навчання у зосереджений, короткостроковий та інтенсивний спосіб, не розкидане у часі; також відоме як «зубріння» у навчальних ситуаціях.
2.1
Мислення
Як учні бачать себе в конкретних навчальних умовах, їхні переконання та почуття щодо приналежності, роль у боротьбі та помилки, причини академічного успіху та гнучкість їхніх можливостей.
1.4
Хибні уявлення
Ті знання та переконання учнів, які розвивались з часом, але так чи інакше є помилковими; вони наявні у різних дисциплінах або сферах навчання. 
2.1
Некогнітивні фактори
Різноманітний спектр особистісних якостей, які допомагають досягнути індивідуальних цілей та містять орієнтацію на розвиток, витримку, соціальну приналежність, самоконтроль, емоційний інтелект, допитливість, неупередженість (та інші). Дослідження показують, що ці якості можна передбачити - за певних умов – успішність у навчанні та соціальне, психологічне, фізичне самопочуття.
4.2
Взаємне оцінювання
Оцінювання завдання з боку колег, які дають відгуки однокурснику щодо результативності, часто використовують надані пояснення щодо критеріїв оцінювання.
1.4
Попередні знання
Поняття, переконання, ідеї, цінності, теорії та ставлення, яке учні мають перед навчанням
3.5, 4.3
Пошукові вправи
Орієнтація на спогади з метою вдосконалення, реорганізації, зміцнення, полегшуючи їх пошук; набуття різних форм.
2.2
Умови у школі та класі
Невіддільні аспекти культури, встановлені як у школі, так і в класі, які можуть вплинути на уявленні учнів про себе в ролі учнів. Сюди належать впливи школи чи політики класу, ресурсів, безпеки, норми та очікувань тощо.
1.2
Вибіркова увага
Частина системи пам’яті, яка фільтрує інформацію з оточення та передбачає її свідомий контроль.
4.2
Самооцінка
Учні критично вивчають якість своєї роботи, часто використовують певні правила для цього.




Розділ
Термін
Визначення
1.2
Сенсорні регістри
Частина системи пам’яті, яка сприймає інформацію через почуття та утримує її протягом дуже короткого проміжку часу.
1.2
Короткочасна пам’ять
Частина системи пам’яті, де існують обмежені біти або прості шматки інформації, вміщає її за короткий проміжок часу (5-20 секунд) з метою опрацювання, а потім втрачає.
2.2
Соціальні навички
Міжособистісні якості, які дозволяють учням орієнтуватися в соціальному просторі.
2.2
Суспільні умови
Невіддільні аспекти ширшої культури поза школою, які можуть вплинути на уявлення учня про себе в ролі учня. Це містить такі впливи, як економічні умови та можливості працевлаштування тощо.
3.5, 4.3
Інтервальні тренування
Навчання впродовж коротких проміжків часу, потім зміна діяльності.
1.2
Стимул
Визначні зміни у внутрішньому чи зовнішньому середовищі.
1.6
Час очікування
Час, що відводиться під час навчання, щоб дати можливість учням для пошуку та обробки їх відповідей на імпровізоване запитання вчителя.
1.3
Робоча пам’ять
Частина системи пам’яті, де інформація накопичується певним чином у короткочасному періоді пам’яті; зберігається менше, ніж у короткочасній пам’яті, через участь когнітивної обробки; «ворота» до довготривалої пам’яті.




У цьому розділі ми почнемо вивчення когнітивних досліджень, розглянувши сучасні теорії та дослідження про те, як виникають та використовуються спогади. Це розуміння стане основою для майбутніх розділів, в яких ми вивчимо, як саме застосувати ці знання на практиці викладання та навчання. Ми сподіваємося, що цей курс буде практичним і корисним для вас незалежно від того, учням якого віку ви викладаєте або де саме ви будете викладати.
Окрім залучення до навчальних вправ, які є в курсу, ми також закликаємо вас брати участь в обговореннях на форумі, ставити питання та ділитися знаннями та ідеями. Ви станете частиною онлайн-спільноти з усієї України, і ми вважаємо, що обмін нашим різноманітним колективним досвідом як вчителів збагатить навчання всіх нас.

Щоб розпочати, натисніть "Наступний".

Тест для самоперевірки: Форми навчання


Уважно прочитайте питання для самоперевірки. Після вибору відповіді натисніть кнопку «Надіслати». Ви матимете дві спроби для надання відповідей.
Тест для самоперевірки — це завдання без оцінювання. Його мета – дати вам можливість перевірити своє розуміння ключових понять, наведених в цьому розділі та підготувати вас до тесту на оцінювання. Інформація щодо оцінювання курсу наведена у навчальній програмі.

Тест для самоперевірки: Форми навчання

0 points possible (ungraded)
Поєднайте форми навчання з визначенням, перетягнувши слово до визначення.
формальне навчання
, draggable
неформальне навчання
, draggable
імпліцитне навчання
, draggable
експліцитне навчання
, draggable


Поєднайте форми навчання з визначенням, перетягнувши слово до визначення



Курс  Розділ 1. Пам’ять та навчання  1.1. Навчання у школі  Щоденник вчителя: Прийняття рішень, роздумові помилки та тенденції у навчанні ваших учнів


и вже знаєте, як ми визначаємо навчання, давайте подумаємо про те, як навчання та викладання відбуваються у вашому класі. Вчений-когнітивіст і лауреат Нобелівської премії Даніел Канеман провів своє життя, вивчаючи те, як думають люди, більша частина вчень задокументована в його книжці-бестселері «Мислення швидке і повільне». Перегляньте відео та проаналізуйте ухвалення рішень, когнітивні упередження і схильності ваших учнів.

ПІДКАЗКА: Доктор Канеман говорить про Систему 1 і Систему 2 мислення, яке він також називає «швидке» і «повільне» мислення відповідно. А ваші учні в класі покладаються на одну з цих форм мислення? Якими будуть приклади кожного з них і які наслідки того, як ви розробляєте уроки і викладаєте
Наш «Щоденник вчителя» буде для вас місцем збереження ваших роздумів та реакцій на ідеї та техніки, які, ми сподіваємося, ви зможете використовувати пізніше у вашій практиці викладання.
Ми будемо використовувати функцію «Нотатки» на нашій платформі у вигляді щоденника (див. інструкції нижче) і, хоч необов’язково, але ми рекомендуємо вам використовувати його як спосіб збереження ваших думок. Іноді ми даватимемо «підказки», щоб ви могли відповісти, і ви також зможете використовувати свій щоденник у будь-який час, а не лише тоді, коли ми будемо давати вам підказку.
Ніхто, крім вас, не зможе побачити ваші записи, а через функцію додання тегів ви можете зробити пошук за ключовими словами. Згори наведена підказка для щоденника.
СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ НОТАТОК. Щоб створити нотатку для однієї з наших підказок, виконайте наведені нижче вказівки:
1) Виділіть текст зі «Щоденника вчителя», який ви бачите вище (будь-який текст на цій сторінці).
2) Після виділення ви побачите позначку у вигляді олівчика біля вибраного тексту. Натисніть на цю позначку, щоб відкрити редактор «Нотаток».
3) Додайте свою особисту відповідь/думку. Можна також додати деякі теги. Теги допоможуть вам організувати та знайти нотатки пізніше.
4) Натисніть «Зберегти».
5) Щоб переглянути те, що ви написали, перейдіть на сторінку «Нотатки», яку ви зможете знайти у меню у верхній частині платформи. На цій сторінці будуть подаватись всі нотатки, створені протягом всього курсу. Ви можете скористатися пошуковою системою на сторінці «Нотатки», щоб знайти власні нотатки та теги.




ПІДКАЗКА: Подумайте про те, як учні використовують свою робочу пам'ять на ваших заняттях і при виконанні домашніх завдань. Що потребує значного використання робочої пам'яті, а що меншого? Як, на вашу думку, це впливає на ефективність їхнього навчання і яким чином ви можете допомогти їм керувати «навантаженням» своєї робочої пам'яті, щоб покращити їхнє навчання?
Наш «Щоденник вчителя» буде для вас місцем збереження ваших роздумів та реакцій на ідеї та техніки, які, ми сподіваємося, ви зможете використовувати пізніше у вашій практиці викладання.
Ми будемо використовувати функцію «Нотатки» на нашій платформі у вигляді щоденника (див. інструкції нижче) і, хоч необов’язково, але ми рекомендуємо вам використовувати його як спосіб збереження ваших думок. Іноді ми даватимемо «підказки», щоб ви могли відповісти, і ви також зможете використовувати свій щоденник у будь-який час, а не лише тоді, коли ми будемо давати вам підказку.
Ніхто, крім вас, не зможе побачити ваші записи, а через функцію додання тегів ви можете зробити пошук за ключовими словами. Згори наведена підказка для щоденника.
СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ НОТАТОК. Щоб створити нотатку для однієї з наших підказок, виконайте наведені нижче вказівки:
1) Виділіть текст зі «Щоденника вчителя», який ви бачите вище (будь-який текст на цій сторінці).
2) Після виділення ви побачите позначку у вигляді олівчика біля вибраного тексту. Натисніть на цю позначку, щоб відкрити редактор «Нотаток».
3) Додайте свою особисту відповідь/думку. Можна також додати деякі теги. Теги допоможуть вам організувати та знайти нотатки пізніше.
4) Натисніть «Зберегти».
5) Щоб переглянути те, що ви написали, перейдіть на сторінку «Нотатки», яку ви зможете знайти у меню у верхній частині платформи. На цій сторінці будуть подаватись всі нотатки, створені протягом всього курсу. Ви можете скористатися пошуковою системою на сторінці «Нотатки», щоб знайти власні нотатки та теги.




Спільне обговорення пам’яті та навчання

Для того, щоб якнайкраще опанувати цей навчальний тиждень, радимо вам поділитись думкам по вже пройдених лекційних матеріалах з іншими слухачами на форумі. Як ви запам’ятовуєте щось нове? Наскільки активно пов’язуєте нові знання з попередніми? Як ви допомагаєте вашим учням опановувати нове? Які навчальні методи використовуєте? Чи впливає на це вік ваших учнів та предмет, який ви викладаєте? Що ще ви б хотіли довідатись про пам’ять на навчання? Над чим би ви попрацювали спільно з колегами під час опрацювання цього курсу?





Курс  Розділ 1. Пам’ять та навчання  1.6. Створення спогадів  Додаткова лекція: Джошуа Фойєр про методи запам’ятовування
Пригадайте нашу лекцію зі створення та кодування спогадів, перегляньте відео з TedTalk письменника та чемпіона із запам’ятовуванню Джошуа Фоера «Трюки з пам’яттю, на які здатний кожен» (він є автором бестселера «Місячна хода з Ейнштейном»). Під час перегляду подумайте про те, які названі Джошуа методи можуть спрацювати з вашими учнями.







Опитування за темою «Пам’ять та навчання»


Будь ласка, уважно прочитайте кожне питання. Після вибору відповіді натисніть кнопку «Надіслати». Ви матимете дві спроби відповісти на кожне питання.
Цей тест дасть нам можливість оцінити ваше розуміння ключових понять розділу. Після завершення тесту перевірте сторінку «Прогрес», щоб побачити загальну оцінку за курс станом на зараз. Будь ласка, ознайомтеся з навчальною програмою для отримання додаткової інформації про оцінювання цього курсу.
Для одержання сертифікату вам потрібно успішно скласти понад 70% всіх оцінюваних завдань курсу.

Питання 1

2.0 можливих бали (оцінено)
Що таке короткотривала пам’ять? Позначте всі правильні відповіді. Часткова правильна відповідь також буде оцінена.
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 2

2.0 можливих бали (оцінено)
Продовжить речення: Активне навчання …. Позначте всі правильні відповіді. Часткова правильна відповідь також буде оцінена.
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 3

2.0 можливих бали (оцінено)
Що з наведеного нижче насправді стосується уваги? Позначте всі правильні відповіді. Часткова правильна відповідь також буде оцінена.
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 4

2.0 можливих бали (оцінено)
В чому причина того, що учні можуть звертати увагу на щось і слухати уважно, але не багато вивчать в процесі? Оберіть одну правильну відповідь серед наведених:
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 5

2.0 можливих бали (оцінено)
Що таке викладання «догори дриґом»? Оберіть одну правильну відповідь серед наведених:
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 6

2.0 можливих бали (оцінено)
Активізація попередніх знань відбувається тоді, коли вчителі вміють відновлювати з довготривалої пам'яті учнів певні поняття або навички під час підготовки до уроку. Навіщо цей процес потрібен? Позначте всі правильні відповіді. Часткова правильна відповідь також буде оцінена.
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 7

2.0 можливих бали (оцінено)
Що таке «розвивальне кодування»? Оберіть одну правильну відповідь серед наведених:
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 8

2.0 можливих бали (оцінено)
У чому полягає причина розпачу та «корисних труднощів», які допомагають створювати тривалі спогади? Оберіть одну правильну відповідь серед наведених:
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 9

2.0 можливих бали (оцінено)
Чому вільне пригадування часто краще, ніж пригадування з підказками для тривалого навчання? Оберіть одну правильну відповідь серед наведених:
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

Питання 10

2.0 можливих бали (оцінено)
Що означає вислів «Пам'ять — це залишки думок»? Позначте всі правильні відповіді. Часткова правильна відповідь також буде оцінена.
немає відповіді

Ви використали 0 із 2 спробиSome problems have options such as save, reset, hints, or show answer. These options follow the Submit button.

1 комментарий: