Природознавство
При оцінюванні навчальних досягнень з
природознавства враховується:
• засвоєння на рівні вимог
навчальної програми знань про об'єкти, і процеси, що відбуваються у природі,
сформованість понять про системи живої і неживої природи;
• правильність, науковість,
логічність і доказовість викладу матеріалу, повнота розкриття понять і
закономірностей, точність вживання природознавчої термінології;
• ступінь самостійності
відповіді;
• сформованість
загальноосвітніх, специфічних, інтелектуальних умінь та навичок спостереження,
опису, експерименту, роботи з додатковими та інформаційнокомунікаційними джерелами, роботи в малій групі співробітництва.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя розпізнає і називає окремі
тіла і явища природи
|
2
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя називає
окремі факти, програмового матеріалу;
користуючись підручником знаходить визначення наукових понять
|
|
3
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя (підручника) називає окремі факти, уявлення, наводить приклади окремих тіл і явищ природи, фрагментарно описує їх; робота в малій групі співробітництва потребує активізації та контролю
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя дає визначення окремих
понять, фрагментарно характеризує тіла і явища природи; за допомогою вчителя
знаходить необхідну інформацію у підручнику (зошиті) для виконання
елементарного завдання; за допомогою інших виконує завдання у малій групі
співробітництва
|
5
|
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал,
допускаючи неточності у визначенні та формулюванні правил і означень; описує
тіла та явища природи за типовим планом, допускаючи неточності; проводить
спостереження, за допомогою вчителя виконує досліди та описує їх результати
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює основні положення навчального матеріалу,
характеризує тіла і явища природи з незначними неточностями; досліди
проводить з допомогою вчителя, не
пояснюючи їх результатів; за вказівкою
виконує завдання у малій групі співробітництва
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального матеріалу з незначними порушеннями послідовності; розкриває властивості тіл і явищ природи, допускаючи неточності; пояснює відповідь прикладами з підручника; за зразком виконує завдання; проводить та описує природничонаукові спостереження; самостійно проводить досліди, описує їх результати
|
8
|
Учень (учениця) самостійно послідовно відтворює навчальний матеріал з окремими неточностями; з допомогою вчителя формулює висновки, аналізує, встановлює найсуттєвіші зв'язки і залежність між тілами живої і неживої природи, явищами, фактами, процесами; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; проводить досліди, пояснює їх суть; виконує завдання у малій групі співробітництва
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал, для пояснення використовує загальновідомі докази; застосовує знання у стандартних ситуаціях, при виконанні практичних робіт і завдань, проведенні досліджень; аналізує та систематизує інформацію; проводить досліди в школі та вдома, пояснює та оформляє їх результати; знаходить необхідну інформацію в довідкових виданнях
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) усвідомлено відтворює навчальний матеріал; аргументовано пояснює свої відповіді на прикладах з підручника та власного досвіду; аналізує і розкриває суть явищ природи; узагальнює та систематизує інформацію на основі вивчених закономірностей і понять, робить висновки; вміє працювати зі схемами, малюнками, картографічним матеріалом, атласамивизначниками; здійснює природничонаукові спостереження, проводить дослідження, обґрунтовано пояснює їх результати та застосовує у практичній діяльності; усвідомлено використовує вивчену природничонаукову лексику в самостійних усних повідомленнях
|
11
|
Учень (учениця) має глибокі знання про різноманіття тіл і явищ природи; встановлює зв'язки з раніше вивченим; розкриває взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних закономірностей; аргументовано використовує отримані знання у різних ситуаціях; проводить досліди, зіставляє їх результати;
усвідомлює
значення
та
висловлює
власне
ставлення
до
охорони
навколишнього
середовища; уміє
знаходити, аналізувати
й
застосовувати
додаткову
природознавчу
інформацію; організовує роботу у
малій
групі
співробітництва
|
|
Високий
|
12
|
Учень (учениця) має системні, міцні знання про закономірності природи та місце людини у ній, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати природознавчий матеріал; самостійно проводить природничонаукові
спостереження, досліди, вимірювання, оформляє
результати; вміє
користуватися
лабораторним
обладнанням, вимірювальними
і
збільшувальними
приладами; застосовує
знання
про
природу
в
повсякденному
житті, оцінює
рівень
безпеки
навколишнього
середовища
як
сфери
життєдіяльності; бере
участь
у
дискусіях, вирішенні
проблемних
питань; знаходить
та
використовує
додаткові
джерела
інформації
для
виконання
навчального
завдання; уміє
приймати
рішення, аргументувати
власне
ставлення
до
різних
поглядів
на
об’єкт
вивчення
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий