Біологія
При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з біології враховується:
– рівень оволодіння біологічними ідеями, що становлять важливу
складову загальнолюдської культури;
– обсяг
відтворення знань, рівень розуміння навчального матеріалу;
– самостійність суджень,
систематизація та глибина знань;
·
дієвість знань, уміння застосовувати їх у практичній діяльності з
метою розв’язування практичних задач;
– уміння
робити висновки та узагальнення на основі практичної діяльності;
– рівень оволодіння
практичними уміннями та навичками спостереження та дослідження природи.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з біології здійснюються за
характеристиками, наведеними в таблицях 1 і 2.
Таблиця 1
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) розпізнає
і
називає
окремі
біологічні
об’єкти
|
2
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) називає окремі ознаки біологічних
об'єктів; наводить
елементарні приклади біологічних
об'єктів
|
|
3
|
Учень (учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві біологічні помилки
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки
|
5
|
Учень (учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; характеризує загальні ознаки
біологічних
об’єктів, дає
визначення
окремих
біологічних
понять, описує
біологічні
обєкти
за
планом, допускаючи
несуттєві
біологічні
помилки; проводить
та
описує
спостереження; за
допомогою
вчителя
виконує
прості
біологічні
дослідження
та
описує
їх
результати; за
допомогою
вчителя
розв’язує
прості
типові
біологічні
вправи
і
задачі
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причиннонаслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає
на
поставлені
запитання; аналізує
інформацію, за
допомогою
вчителя
встановлює
причиннонаслідкові
зв’язки; самостійно
розв’язує типові біологічні
вправи
і
задачі; використовує
знання
у
стандартних
ситуаціях; виправляє
помилки; уміє
працювати
зі
схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласамивизначниками, натуральними
біологічними
об’єктами
та
їх
моделями; виконує
прості
біологічні
дослідження
та
пояснює
їх
результати; виявляє
емоційноціннісне
ставлення
до
живої
природи
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах програми; розкриває суть біологічних явищ, процесів, пояснює відповіді прикладами; дає порівняльну характеристику біологічним об’єктам і явищам з визначенням подібності й відмінності; аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причиннонаслідкові зв’язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій
|
11
|
Учень (учениця) виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причиннонаслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень
|
|
Високий
|
12
|
Учень (учениця) виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;
використовує
знання
з
інших
предметів
для
виконання
ускладнених
завдань; знаходить
та
використовує
додаткові
джерела
інформації
для
виконання
навчального
завдання; уміє
виокремити
проблему
і
визначити
шляхи
її
розв’язання, приймати
рішення, аргументувати
власне
ставлення
до
різних
поглядів
на
об’єкт
вивчення, бере
участь
у
дискусіях, вирішенні
проблемних
питань
|
Оцінювання лабораторних і
практичних робіт
При оцінюванні лабораторних і практичних
робіт враховується:
– обсяг виконання завдань роботи;
– наявність помилок, їх кількість;
– оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків
біологічних об’єктів, охайність тощо);
– для лабораторних робіт наявність і зміст висновків (відповідність
меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);
– для практичних робіт наявність і зміст звіту про роботу;
– рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання
висновків (написання звіту).
Таблиця 2
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) розпізнає
і
називає
окремі
біологічні
об’єкти
|
2
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого
зошита) називає окремі ознаки біологічних
об'єктів; наводить
елементарні приклади біологічних
об'єктів
|
|
3
|
Учень (учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві біологічні помилки
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих біологічних понять, неповну характеристику загальних ознак біологічних об’єктів, допускаючи несуттєві біологічні помилки
|
5
|
Учень (учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; характеризує загальні ознаки
біологічних
об’єктів, дає
визначення
окремих
біологічних
понять, описує
біологічні
об’єкти
за
планом, допускаючи
несуттєві
біологічні
помилки; проводить
та
описує
спостереження; за
допомогою
вчителя
виконує
прості
біологічні
дослідження
та
описує
їх
результати; за
допомогою
вчителя
розв’язує
прості
типові
біологічні
вправи
і
задачі
|
|
|
6
|
Учень/учениця самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові біологічні вправи і задачі
|
Достатній
|
7
|
Учень/учениця самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює біологічні об‘єкти та явища; виконує прості біологічні дослідження та описує їх результати; з допомогою вчителя формулює висновки
|
8
|
Учень/учениця самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причиннонаслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом
|
|
9
|
Учень/учениця вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає
на
поставлені
запитання; аналізує
інформацію, за
допомогою
вчителя
встановлює
причиннонаслідкові
зв’язки; самостійно
розв’язує типові біологічні
вправи
і
задачі; використовує
знання
у
стандартних
ситуаціях; виправляє
помилки; уміє
працювати
зі
схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласамивизначниками, натуральними
біологічними
об’єктами
та
їх
моделями; виконує
прості
біологічні
дослідження
та
пояснює
їх
результати; виявляє
емоційноціннісне
ставлення
до
живої
природи
|
|
Високий
|
10
|
Учень/учениця логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у
межах програми; розкриває суть біологічних явищ, процесів, пояснює відповіді прикладами; дає порівняльну характеристику біологічним об’єктам і явищам з визначенням подібності й відмінності; аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причиннонаслідкові зв’язки; використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій |
11
|
Учень/учениця виявляє міцні й глибокі знання з біології у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику біологічним явищам з поясненням причин подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причиннонаслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень
|
|
12
|
Учень/учениця виявляє системні знання з біології, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує біологічні явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них;
використовує
знання
з
інших
предметів
для
виконання
ускладнених
завдань; знаходить
та
використовує
додаткові
джерела
інформації
для
виконання
навчального
завдання; уміє
виокремити
проблему
і
визначити
шляхи
її
розв’язання, приймати
рішення, аргументувати
власне
ставлення
до
різних
поглядів
на
об’єкт
вивчення, бере
участь
у
дискусіях, вирішенні
проблемних
питань
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий