воскресенье, 30 апреля 2017 г.

“Освіторія” започатковує конкурс для вчителів “Global Teacher Prize Ukraine”

“Освіторія” започатковує конкурс для вчителів “Global Teacher Prize Ukraine”

Відтепер в Україні буде свій локальний конкурс для педагогів “Global Teacher Prize Ukraine” з призовим фондом 100 тисяч гривень, який започатковує ГО “Освіторія”. Про подробиці розповідає голова ГО “Освіторія” Зоя Литвин (Zoya Lytvyn) і менеджер проекту “Global Teacher Prize Ukraine” Оленка Северенчук (Olenka Severenchuk).
Оленка Северенчук: “Ми давно замислювалися над альтернативою конкурсу “Вчитель року”, оскільки зараз країна рухається до реформи “Нової української школи”, яка передбачає інші підходи до навчання.
Для Global Teacher Prize Ukraine, в першу чергу, важливий внесок вчителя у соціальне життя: що ти робиш для своїх учнів, школи, спільноти такого, що відрізняє тебе від інших?
Наприклад, цьогорічна переможиця Global Teacher Prize Меггі МакДоннел, яка проживає у віддаленому іннуїтському селі на півночі Канади, де загальна атмосфера м’яко кажучи депресивна і однією з найбільших проблем є самогубства, взяла на себе роль більшу, ніж учителя окремого предмету, і стала наставницею для учнів. Вона побудувала навчальну програму так, щоб подолати суспільні проблеми. Завдяки їй в селі з’явився спорт-центр, фреш-бар з виготовлення смузі, благодійний магазин тощо. Вона вийшла за рамки. Мабуть, у цьому і є суть. Переможець Global Teacher Prize не може вписатися в якийсь шаблон, немає єдиного портрету і, по-моєму, це чудово. Однаковий шанс на перемогу має учитель математики, фізкультури, музики, мови, тьютор… спеціалізація теж значення не має. Єдині 2 технічні умови – ти маєш працювати безпосередньо з учнями і бути учителем саме у школі, незалежно від ланки (проте, не коледжу чи вишу)”.
Зоя Литвин: “Світовий освітній експерт Андреас Шляйхер нещодавно казав, що зрушення в системі освіти неможливі з ініціативи одного лише міністра освіти. Має бути суспільний рух: батьків, вчителів, учнів і громадських організацій.
Реформа “Нова українська школа” має дуже правильний посил. Важливо, щоб вчителі його підтримували. Наша премія популяризуватиме прогресивних вчителів, які, не чекаючи реформ, намагаються йти в ногу з часом і впроваджувати новітні практики.
Наша основна мета – підняти престиж професії, змінити діалог в суспільстві: з “вчителі не такі і їх не варто слухати” на “погляньмо, хто у нас робить вартісні речі”. Ще одна мета – позитивна увага. У нас буде можливість показати історії успішних вчителів, які фактично вже є вчителями “Нової української школи”. Ми дізнаємося про найкращі історії і поділимося ними”.
Оленка Северинчук: “Ми хочемо, щоб премія дала можливість нашим вчителям долучитися до світової освітянської спільноти, тому що локальні конкурси такої можливості не дають. Натомість, спільнота Global Teacher Prize хоч і молода (їй всього три роки), проте вже потужна. Можна уявити, що буде через 5 років. Тому для українських вчителів – це можливість вийти на світовий рівень.
Не обов’язково брати участь у національному етапі, щоб потрапити на міжнародний, можна безпосередньо заповнювати анкету на Global Teacher Prize, без участі в українському відборі, але ми допомагатимемо фіналістам з правильним заповненням анкет, щоб вони пройшли далі (за досвідом попередніх років, 50% анкет відсіюються просто тому що аплікантами були допущені технічні помилки). До того ж, локальний конкурс – це можливість отримати призи від Освіторії та наших партнерів для обладнання кабінетів у своїх школах, особисті девайси, сертифікати на навчання та підвищення кваліфікації.
Загалом, наразі точно можемо сказати, що переможець отримає 100 000 гривень, призи від партнерів та поїздку на щорічний Global Education and Skills Forum до Дубаї у березні 2018-го, де традиційно відбувається оголошення переможця Global Teacher Prize. Також п’ятірка фіналістів отримає грант від навчального центру Освіторії на 2017/2018 рік і зможе відвідувати необмежену кількість наших курсів та тренінгів.
Перші два етапи конкурсу стартують вже в середині травня і це етапи номінації та заповнення аплікаційних анкет. Важливо проінформувати про премію і залучити максимальну кількість людей, тому попереду – потужна комунікаційна кампанія. Учитель може заповнити анкету самостійно, не обов’язково бути номінованим, проте однозначно приємно, якщо про тебе згадають і висунуть на здобуття премії, ну правда ж? Ми хочемо, аби відбулася така-собі загальна позитивна рефлексія і аби кожен згадав того учителя, який залишив слід у житті. Цьогоріч на форумі у Дубаї запропонували класний хештег #teachersmatter під кожним постом у соціальних мережах, який стосується вчителів та того впливу, який вони мають на маленьку людину і суспільство загалом. Ми, підтримуючи ініціативу, також пропонуємо усім долучатися до флешмобу і дублювати англійську версію українською #вчителіважливі. Давайте відзначати наших освітян, вони правда чудові і заслуговують на це!
Обсяг самої анкети – близько п’яти сторінок. Вона складається як із загальної інформації, так і з опису методик, які учитель використовує, есе, досягнень власних і учнів, планів на майбутнє, особливо стосовно навчання та розвитку тощо.
Для об’єктивності кожну анкету на першому етапі опарцьовуватиме троє асессорів. Досить ймовірно, що це будуть студенти з педагогічних внз, які пройдуть попередню підготовку. Ми думаємо над тим, як їх залучати ще під час навчання, оскільки після закінчення університету мало хто, на жаль, йде працювати до школи, а місія конкурсу саме у піднятті престижу та популяризації професії. Якщо ми вчасно залучимо таланти і покажемо переваги, шанси збільшаться. Задачею цього етапу є у першу чергу перегляд анкет на технічну відповідність критеріям (чи точно вчитель працює у школі, а не, скажімо, в університеті, чи є частиною викладацького штату, а не адміністрації). Після технічного етапу анкети вивчатимуться глибше, кожен із блоків оцінюватиметься. Таким чином буде визначено топ-20 півфіналістів. За термінами це буде кінець серпня-початок веересня. Для об’єктивності та прозорості до процесу долучиться аудиторська компанія-партнер.
З ТОП-20 працюватимемо більш прицільно. Коли я використовую слово “працюватимемо” у множині, то маю на увазі сформовану групу журі, до якої увійдуть представники експертного кола освітян, МОН та партнерів. Поки в ідеях організація кількаденного виїзду з повним зануренням у роботу: майстер-класи, групова динаміка, кейси, спікери, неформальне спілкування тощо. Під час цього етапу важливо максимально близько познайомитися з учителями, відчути, хто чим живе, як відбуваються комунікації, як вирішуються конфлікти, як формується спільнота. Саме під час цього етапу буде відібрано ТОП-5 учасників, про яких зніматимуть відеосюжети, що транслюватимуть на телебаченні, і глядачі зможуть за допомогою голосування обрати свого фаворита, якому буде вручено приз глядацьких симпатій. Переможця, проте, обиратимуть не глядачі, а журі, і його ім’я буде оголошено напередодні Дня вчителя під час урочистої церемонії.
Під час стратегічної сесії щодо організації премії ми думали, яким чином коротко передати наш головний меседж, чи радше заклик. І досить швидко командою зупинилися на фразі “Мрій. Надихай. Змінюй”. Світу потрібні мрійники. Із великої мрії починається кожна велика справа. Проте, мало мріяти. Мрія без реалізації так і залишається на рівні особистого сприйняття. Потрібно надихати інших, тому що наодинці рухатися вперед важко, і разом діяти, змінюючи себе, країну та світ. Отакі учителі, – мрійники, натхненники та агенти змін, – побудують нову школу. І вони точно є в Україні. Принаймні, ми у це щиро віримо”.
Днями ми розмістимо інфографіку з критеріями відбору учасників та етапами організації премії. Продовжуйте стежити за публікаціями з хештегом #GTPUkraine!
ПОДІЛИТИСЯ:

Комментариев нет:

Отправить комментарий