20 ЛИПНЯ - Перунів день.
У Перуна думки швидкі,
Що захоче — так зараз.
Сипле іскри, метає іскри
З зіниць блиснула очей.
К. Бальмонт
У цей день було прийнято, що всі чоловіки , присутні на зачині, зобов'язані мати при собі зброю (ніж, сокиру, а якщо є дозвіл, то що-небудь більш відповідне). Під час зачину воїни здійснюють урочиста хода з піснею. Після славлення Перуна, воїни приступають до освячення зброї: на щити, покладені перед капищем, кладуть мечі, сокири, списи, ножі, булави й інше холодна зброя.
У жертву приноситься бик, а через брак оного — півень (повинен бути одного кольору, не строкатий, найкраще червоний). На жертовної крові заговорюється зброю, жрець маже кров'ю чоло кожного воїна, після чого ті надягають на голову червоні пов'язки. Над жертовним вогнем освячуються військові обереги.
Після зачину починається обрядовий бій «Перуна» з «Велесом», присвячений перемозі Перуна над Велесом (Перун перемагає Велеса і повертає стадо небесних корів). По закінченні бою воїни несуть човен з дарами і ставлять на краду. Старійшина, роздягнувшись, підпалює краду. Після того, як вогнище прогорить, воїни насипають над попелом могилу і починають тризну (обрядові бої на могилі).
Потім здійснюється страва, на якій поминають всіх полеглих слов'янських воїнів. Обрядова їжа: яловичина, дичина, курятина, каші. З напоїв: мед, червоне вино, пиво, квас. Ігрища починають зі взяття «містечка».
У цей день віддають перевагу військовим утіх, але не забувають про справах любовних. Волхви радять провести ніч після свята з жінкою. Поганий той воїн, який здобуває перемоги лише над ворогом.
З Перуном був також пов'язаний ритуал викликання дощу. Він полягав у принесенні жертви — обливанні водою спеціально обраної жінки.
З появою християнства функції Перуна були перенесені на християнського святого Іллю Пророка, в образі якого явно з'явилися риси Перуна — бога громовержця, який їздив по небу на грюкати колісниці, і який, по суті, просто змінив ім'я, залишившись тим же шанованим божеством.
У жертву приноситься бик, а через брак оного — півень (повинен бути одного кольору, не строкатий, найкраще червоний). На жертовної крові заговорюється зброю, жрець маже кров'ю чоло кожного воїна, після чого ті надягають на голову червоні пов'язки. Над жертовним вогнем освячуються військові обереги.
Після зачину починається обрядовий бій «Перуна» з «Велесом», присвячений перемозі Перуна над Велесом (Перун перемагає Велеса і повертає стадо небесних корів). По закінченні бою воїни несуть човен з дарами і ставлять на краду. Старійшина, роздягнувшись, підпалює краду. Після того, як вогнище прогорить, воїни насипають над попелом могилу і починають тризну (обрядові бої на могилі).
Потім здійснюється страва, на якій поминають всіх полеглих слов'янських воїнів. Обрядова їжа: яловичина, дичина, курятина, каші. З напоїв: мед, червоне вино, пиво, квас. Ігрища починають зі взяття «містечка».
У цей день віддають перевагу військовим утіх, але не забувають про справах любовних. Волхви радять провести ніч після свята з жінкою. Поганий той воїн, який здобуває перемоги лише над ворогом.
З Перуном був також пов'язаний ритуал викликання дощу. Він полягав у принесенні жертви — обливанні водою спеціально обраної жінки.
З появою християнства функції Перуна були перенесені на християнського святого Іллю Пророка, в образі якого явно з'явилися риси Перуна — бога громовержця, який їздив по небу на грюкати колісниці, і який, по суті, просто змінив ім'я, залишившись тим же шанованим божеством.
Комментариев нет:
Отправить комментарий