пятница, 22 ноября 2013 г.

КЛАСНЕ КЕРІВНИЦТВО. ІНФОРМАЦІЙНА ХВИЛИНКА. 26 квітня День пам'яті загиблих в радіаційних аваріях і катастрофах



26 квітня День пам'яті загиблих в радіаційних аваріях і катастрофах

Інформаційна хвилинка

Цього дня, 26 квітня, в 1986 році сталася аварія на Чорнобильській атомній електростанції. Цю аварію називають найбільшою екологічною катастрофою XX століття, її відгомони, на жаль, позначаться ще не на одному поколінні. Ця аварія, яка знищила 4-ий блок АЕС, поширилися на північну частину України, Білорусії, Прибалтики, Польщі, Швеції, Фінляндії й інших країн. З району Чорнобиля евакуйовано 175 тисяч населення; кілька тижнів пізніше евакуйовано дітей шкільного віку з Києва та ін. населених пунктів. Чорнобильська катастрофа спричинила великі людські жертви. Дослідники передбачають, що від радіації АЕС помре в європейській частині СРСР, насамперед на Україні, велике число осіб від хвороби рак. Чорнобиль став символом атомної небезпеки у світовому масштабі.
Але сьогодні страшно навіть уявити, що могло б бути, аби тоді, в 1986 році не виконалися безпрецедентні по своїх масштабах і складності роботи по екстреному усуненню наслідків аварії, коли б не участь всього народу, самовідданість робітників, учених, інженерно-технічних працівників, службовців армії, що ризикували своїми життями і здоров'ям.
Понад двадцять років тому Україна побачила справжнє обличчя мирного атома. Чорнобильська трагедія зачепила життя, без перебільшення, кожного українця. Суспільство продовжує розплачуватися за проблеми, спричинені діяльністю однієї галузі.
Загадили ліси і землю занедбали.
Поставили АЕС в верхів’ї трьох річок.
То хто ж ви є, злочинці, канібали?!
Ударив чорний дзвін. І досить балачок.
В яких лісах іще ви забарложені?
Що яничари ще занапастять?
І мертві, і живі, і ненароджені
Нікого з вас довіку не простять!
                                                   Ліна Костенко
Сумне
Кропива. Криниця. Холодна вода.
Закинута хата. Пустка стара.
Жили колись люди. Немає. Минулось.
Руїною долі усе обернулось...
Посохли дерева. Облупились стіни.
На місці городу лиш буйна трава,
Одна лиш криниця від року до року
Чекає родину, яка тут жила.
                                                          Thunder

Ця аврія справила великий влив на життя населення держав, що потрапили у поле її впливу. Спеціалісти практично всіх галузей знання займались і продовжують займатися вивченням різних її аспектів.
Чорнобиль - це трагедія не тільки окремих осіб, не тільки наслідок низького професіоналізму, службової недбалості й некомпетентності. Чорнобиль - це поразка науки, відчуженої від людини, далекої від ідей гуманізму й народної совісті.
Чорнобильська катастрофа стала невигойною раною України. І дуже сумно буває від того, коли за кордоном заходить мова про Україну, згадують насамперед не про хлібний край, не про Шевченка, а про Чорнобиль. Прикро, але Чорнобиль став чорною візитною карткою України.
Задихнуся здається... і більше не стане мене
я навчилася дихати тишею, мороком, болем
і чорніє довкола... і падає попіл з небес
на мої розпечені дотиком й вітром долоні
я не прагну нічого... не марю... не мрію... я НЕ...
у дві букви впирається сіра похмура значущість
тут усе надто хворе... це Чорнобиль у серці Тебе
ти протягуєш свої подерті пошарпані руки
а до кого тепер??? до якого з присутніх богів???
і у кого вимолюєш світле для мене прощення
чи потрібне мені лікування розбитих колін
аскариди давно зжерли душу, нема!!! не поверну!!!
не хвилюйся за мене!!! я була... я буду... жива
я ще дихаю вітром, що шарпає моє обличчя
я збираю у зашморг молитв твої світлі слова
і стрибаю із прірви, у затінки твого століття

Комментариев нет:

Отправить комментарий