понедельник, 18 ноября 2013 г.

КЛАСНЕ КЕРІВНИЦТВО. ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ. Як живеться твоїм речам?



Як живеться твоїм речам?

Мета: вчити дітей тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг,
книги, зошити, навчальне приладдя; приступати до занять лише
після того, як наведено порядок на робочому місці ( столі, парті);
після закінчення занять вміти правильно зібрати речі в портфель.

1.     Відгадування загадок дітьми.
 ( Загадки про шкільне приладдя, особисті речі).

           Не кущ, а з листочками,
           Не сорочка, а зшита,     
         Не людина, а розповідає. ( Книга).
* * *
               Є у мене деревина,
               В ній дуплиста серцевина.
              Вліз у дірку хвацький писар,
             Вічно пише і мовчить.
             Сам, як дерево завдовжки,
           Тільки ніс з дупла стирчить. ( Олівець).
                           * * *
            Де можна в портфелі
           Сховати приладдя: і гумку,
          І ручку, і навіть фломастер?  ( У пеналі).
                    * * *

                По папері походжаю,
               Хоч одну лиш ніжку маю.
              П’ю багато, та не їм.
             Про все на світі розповім.  ( Ручка).

2.     Декламування вчителем уривка вірша .
              А що в портфелі?
         Нумо, глянемо, що в ньому,
        Поки йде завзята гра.
        Бо ж портфель, усім відомо –
        Є обличчям школяра!
       Ось – книжки. Та що це з ними?!
       Чом вони у плямах синіх,
        Пошматовані, брудні?
        Страшно глянути на них!
       Подивіться на сторінку, -
       Не сторінка – а « картинка»,
       Помальована така!
      А обкладинка – ну й горе! –
      Ніби побувала вчора
      В людожерливих руках!..   ( А. Костецький).

3. Обговорення прочитаного. Запитання до учнів:
  - Що можна сказати про господаря цього портфеля?
 - Подумайте. Чи все гаразд із зошитами, підручниками у вашому портфелі?
 - Чи несхожі ви на цього господаря?

4. Тренувальні вправи.
А) Складання речей у портфель; наведення порядку на парті.
Б) Конкурси: « Портфель – обличчя школяра», « Чия парта найохайніша?»

5. Аналіз етичної ситуації.
 Дмитрик тусає носком черевика. Вчитель робить йому зауваження:
« Зіпсуєш черевики – будуть вони виглядати, як старі». « Ну то й що!-
безтурботно  відповідає хлопчик. – Мені мама нові купить, ще кращі за ці!»

6. Обговорення прочитаного. Запитання і завдання для учнів:
-         Чи можна сказати, що Дмитрик дбайливий хлопчик?
-         Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами і загалом усіх тих людей,
  котрі пошили ці черевики?
-         Пригадайте випадок, коли можна сказати про когось: « Він виявився бережливим».
-          
   7. Розкриття значення висловлювання: « Потрібну річ далеко не клади».

   8. Запитання до учнів:
     - Як називають людину, що стежить за своїми особистими речами?
           ( Дбайлива, зібрана, охайна).

Комментариев нет:

Отправить комментарий