Як живеться твоїм
речам?
Мета: вчити дітей тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг,
книги, зошити, навчальне приладдя; приступати до занять лише
після того, як наведено порядок на робочому місці ( столі, парті);
після закінчення занять вміти правильно зібрати речі в портфель.
1. Відгадування загадок
дітьми.
( Загадки про шкільне приладдя, особисті
речі).
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а
зшита,
Не людина, а розповідає. ( Книга).
* * *
Є у мене деревина,
В ній дуплиста серцевина.
Вліз у дірку хвацький писар,
Вічно пише і мовчить.
Сам, як дерево завдовжки,
Тільки ніс з
дупла стирчить. ( Олівець).
* * *
Де можна
в портфелі
Сховати
приладдя: і гумку,
І ручку, і навіть
фломастер? ( У пеналі).
* * *
По папері походжаю,
Хоч одну лиш ніжку маю.
П’ю багато, та не їм.
Про все на світі розповім. ( Ручка).
2. Декламування вчителем
уривка вірша .
А
що в портфелі?
Нумо, глянемо, що в ньому,
Поки йде завзята гра.
Бо ж портфель, усім відомо –
Є обличчям школяра!
Ось – книжки. Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
Пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!
Подивіться на сторінку, -
Не сторінка – а « картинка»,
Помальована така!
А
обкладинка – ну й горе! –
Ніби побувала вчора
В
людожерливих руках!.. ( А. Костецький).
3. Обговорення прочитаного.
Запитання до учнів:
- Що можна сказати про господаря цього
портфеля?
- Подумайте. Чи все гаразд із зошитами,
підручниками у вашому портфелі?
- Чи несхожі ви на цього господаря?
4. Тренувальні вправи.
А) Складання речей у портфель; наведення порядку
на парті.
Б) Конкурси: « Портфель – обличчя школяра», « Чия
парта найохайніша?»
5. Аналіз етичної ситуації.
Дмитрик тусає носком
черевика. Вчитель робить йому зауваження:
« Зіпсуєш черевики – будуть вони
виглядати, як старі». « Ну то й що!-
безтурботно відповідає
хлопчик. – Мені мама нові купить, ще кращі за ці!»
6. Обговорення прочитаного.
Запитання і завдання для учнів:
-
Чи можна
сказати, що Дмитрик дбайливий хлопчик?
-
Як ви
гадаєте, чи цінує він працю мами і загалом усіх тих людей,
котрі пошили ці черевики?
-
Пригадайте
випадок, коли можна сказати про когось: « Він виявився бережливим».
-
7. Розкриття значення висловлювання: « Потрібну річ
далеко не клади».
8. Запитання до учнів:
- Як називають людину, що стежить за своїми
особистими речами?
( Дбайлива,
зібрана, охайна).
Комментариев нет:
Отправить комментарий