Правила поведінки під час літніх канікул
Мета: засвоїти знання з правил поведінки під
час літніх канікул: купання у відкритих водоймах, розведення багаття,
поводження з сірниками, збирання та використання в їжу грибів.
Закріпити знання про сигнал «Увага всім!», правила поведінки під час надзвичайної ситуації: пожежі, хімічного зараження повітря, землетрусу, урагану, повені.
Закріпити знання про особливості евакуації в кожному окремому випадку.
Закріпити знання про сигнал «Увага всім!», правила поведінки під час надзвичайної ситуації: пожежі, хімічного зараження повітря, землетрусу, урагану, повені.
Закріпити знання про особливості евакуації в кожному окремому випадку.
Вид роботи: заняття з БЖД.
Підготовка
дидактичного матеріалу:
плакати, ілюстрації до кожної ситуації. Мультиплікаційний фільм «Тривога в
лісі», комп'ютер, інтерактивна дошка.
Хід заняття.
Вчитель.
- Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про безпеку відпочинку під час літніх канікул. Чомусь, під час відпочинку, діти втрачають пильність і потрапляють у дуже прикрі ситуації.
- Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про безпеку відпочинку під час літніх канікул. Чомусь, під час відпочинку, діти втрачають пильність і потрапляють у дуже прикрі ситуації.
Хто зображений на
цій ілюстрації?
Що роблять діти?
А що написано на табличці, що поруч з водоймою?
То чи правильно роблять хлопці?
Що роблять діти?
А що написано на табличці, що поруч з водоймою?
То чи правильно роблять хлопці?
1-й учень.
Стрибну я з берега крутого,
Розженусь і «бульк» у воду.
Стій! Не варто! Зупинися!
Та уважно придивися.
Ти побачиш поряд напис:
«Заборонено купатись!»
Бо ні хто-ні хто не знає,
Що вода тут приховає:
Може камінь, може гілку?
Чи глибоко тут, чи мілко?
Варто хлопці перебратись
Там, де можна всім купатись.
Стрибну я з берега крутого,
Розженусь і «бульк» у воду.
Стій! Не варто! Зупинися!
Та уважно придивися.
Ти побачиш поряд напис:
«Заборонено купатись!»
Бо ні хто-ні хто не знає,
Що вода тут приховає:
Може камінь, може гілку?
Чи глибоко тут, чи мілко?
Варто хлопці перебратись
Там, де можна всім купатись.
Вчитель.
Минулого року у таборі літнього відпочинку відбувся такий жахливий випадок.
Хлопчик стрибнув з берега в річку. Річка була мілка, берег невисокий і хлопець отримав складну травму хребта, залишившись паралізованим.
Зверніть увагу на наступну ілюстрацію.
Минулого року у таборі літнього відпочинку відбувся такий жахливий випадок.
Хлопчик стрибнув з берега в річку. Річка була мілка, берег невисокий і хлопець отримав складну травму хребта, залишившись паралізованим.
Зверніть увагу на наступну ілюстрацію.
Що хлопчик
збирається кинути в багаття?
2-й учень.
Ми без мами і без тата
Вийшли в поле погуляти.
І снаряд ми підпалили!
Вам не важко здогадатись,
Що надалі може статись?
Чи так можна пустувати?
Ні! Це кожен має знати.
Вчитель.
А от учень однієї Київської школи виготовив вибуховий пакет який вибухнув у нього в руках. Хлопчик залишився без одного ока.
Ми без мами і без тата
Вийшли в поле погуляти.
І снаряд ми підпалили!
Вам не важко здогадатись,
Що надалі може статись?
Чи так можна пустувати?
Ні! Це кожен має знати.
Вчитель.
А от учень однієї Київської школи виготовив вибуховий пакет який вибухнув у нього в руках. Хлопчик залишився без одного ока.
Яку ілюстрацію ви
підібрали б для такого вірша?:
“Хліб і ліси – багатство країни.
Це знають дорослі і кожна дитина.
Звичайне багаття край лісу чи поля
Може призвести до справжнього горя:
Згорілі дерева, обпалені ниви...
Хіба ми з тобою такого хотіли?!
Ні! В гості до лісу з вогнем не підемо,
Дарунки землі від пожеж збережемо.
“Хліб і ліси – багатство країни.
Це знають дорослі і кожна дитина.
Звичайне багаття край лісу чи поля
Може призвести до справжнього горя:
Згорілі дерева, обпалені ниви...
Хіба ми з тобою такого хотіли?!
Ні! В гості до лісу з вогнем не підемо,
Дарунки землі від пожеж збережемо.
(Діти
відповідають, розглядають ілюстрацію.)
Знайдіть картинку
до наступного вірша:
Не пустуйте з сірниками,
Швидко полум'я згасає!
Запалають як солома
Меблі, стіни та підлога!
Не пустуйте з сірниками,
Швидко полум'я згасає!
Запалають як солома
Меблі, стіни та підлога!
(Діти
відповідають, розглядають ілюстрацію.)
Вчитель.
- Пригадайте, що треба робити, якщо пожежа розпочалася у приміщенні? (терміново залишити приміщення).
- Що складає небезпеку крім вогню? (дим)
- Що слід робити, якщо вогонь відрізав вихід на свіже повітря? (Ковдру треба рясно намочити водою, закутатися в неї і пробиратися до виходу.)
- А за яким телефоном треба викликати пожежників? (01) Найкраще, якщо пожежників буде викликати хтось із дорослих. Нажаль, деякі діти роблять хибні виклики рятувальників заради розваги. Тому рятувальники просять, щоб інформацію підтвердили дорослі. Запам'ятайте такого віршика:
- Пригадайте, що треба робити, якщо пожежа розпочалася у приміщенні? (терміново залишити приміщення).
- Що складає небезпеку крім вогню? (дим)
- Що слід робити, якщо вогонь відрізав вихід на свіже повітря? (Ковдру треба рясно намочити водою, закутатися в неї і пробиратися до виходу.)
- А за яким телефоном треба викликати пожежників? (01) Найкраще, якщо пожежників буде викликати хтось із дорослих. Нажаль, деякі діти роблять хибні виклики рятувальників заради розваги. Тому рятувальники просять, щоб інформацію підтвердили дорослі. Запам'ятайте такого віршика:
“Якщо валить
чорний дим,
Якщо загорівся дім,
Хто вогонь здолати зможе?
Рятувальник допоможе!
Не зволікай! Не панікуй!
В “01” телефонуй!
Якщо загорівся дім,
Хто вогонь здолати зможе?
Рятувальник допоможе!
Не зволікай! Не панікуй!
В “01” телефонуй!
(Вірш
повторюється з дітьми декілька разів, а потім запропонувати бажаючим
розповісти його самостійно.)
Вчитель.
- Хто любить збирати гриби, ягоди? Розкажіть про таку прогулянку.
(Вислуховуємо 1-2 розповіді дітей.)
- А чи знаєте ви їстівні гриби? Покажіть їх на стенді.
- А як можна готувати гриби? (Вислухати кілька відповідей). А моя вам порада буде така. Після ретельного очищення та миття гриби слід відварити чотири рази, змінюючи окріп. Маринувати гриби треба лише у п'ятому відварі, довго їх кип'ятити. Після такої обробки гриби втрачають значну кількість радіоактивного забруднення. І запам'ятайте дітям гриби краще не вживати взагалі, або у дуже малій кількості, з дозволу дорослих. Для дітей це важка і не дуже корисна Їжа. От послухайте вірш про цю дівчинку. (Показую ілюстрацію)
- Хто любить збирати гриби, ягоди? Розкажіть про таку прогулянку.
(Вислуховуємо 1-2 розповіді дітей.)
- А чи знаєте ви їстівні гриби? Покажіть їх на стенді.
- А як можна готувати гриби? (Вислухати кілька відповідей). А моя вам порада буде така. Після ретельного очищення та миття гриби слід відварити чотири рази, змінюючи окріп. Маринувати гриби треба лише у п'ятому відварі, довго їх кип'ятити. Після такої обробки гриби втрачають значну кількість радіоактивного забруднення. І запам'ятайте дітям гриби краще не вживати взагалі, або у дуже малій кількості, з дозволу дорослих. Для дітей це важка і не дуже корисна Їжа. От послухайте вірш про цю дівчинку. (Показую ілюстрацію)
«Щоб іти гриби
збирати
Треба всім нам твердо знати:
Де отруйні, їстівні.
Ну, а дівчинка не знала,
Мухоморів назбирала.
Викидай такі гриби,
Бо не довго до біди.»
Вчитель.
Отруйні гриби не можна брати до рук, їх навіть торкатися не можна. Але й знищувати такі гриби не треба. У природі все має своє місце і свій сенс. Наприклад, мухоморами лікуються лосі, ведмеді.
А тепер сідайте за парти, кожен на своє місце, я покажу вам мультиплікаційний фільм “Тривога в лісі.” У цьому мультфільмі звірятка розкажуть і покажуть, як треба діяти у надзвичайній ситуації.
А хто пам'ятає що таке надзвичайна ситуація?
(Вислуховую дітей і вибираю правильну відповідь.)
Хочу, щоб ви подивилися уважно, бо потім я буду задавати запитання по змісту. А особливу увагу зверніть на звуковий сигнал “УВАГА ВСІМ!” він буде лунати з екрана.
(Перегляд мультиплікаційного фільму. Після перегляду проводиться бесіда.)
Вчитель.
- То ви почули сигнал “УВАГА ВСІМ!”?
- Що треба робити, якщо ви почули такий сигнал? Ввімкнути чи вимкнути телевізори? (Ввімкнути) Правильно. І уважно слухати всі розпорядження диктора і виконувати їх.
Ви бачили, як неправильно діяли звірятка у надзвичайних ситуаціях, поки мудрий птах розповів їм про помилки.
- То чому не можна залазити на дерево під час урагану?
- А де найкраще сховатися від шквального вітру?
- Чому під час землетрусу не можна стояти під дротами високої напруги? - Давайте разом поміркуємо, де у нашій школі найкраще місце, щоб перечекати землетрус? (Відповіді дітей)
А, мені здається, що найнебезпечнішим місцем у випадку землетрусу є шкільний стадіон. Поруч не має високих споруд, дерев, відсутні електричні дроти.
Треба всім нам твердо знати:
Де отруйні, їстівні.
Ну, а дівчинка не знала,
Мухоморів назбирала.
Викидай такі гриби,
Бо не довго до біди.»
Вчитель.
Отруйні гриби не можна брати до рук, їх навіть торкатися не можна. Але й знищувати такі гриби не треба. У природі все має своє місце і свій сенс. Наприклад, мухоморами лікуються лосі, ведмеді.
А тепер сідайте за парти, кожен на своє місце, я покажу вам мультиплікаційний фільм “Тривога в лісі.” У цьому мультфільмі звірятка розкажуть і покажуть, як треба діяти у надзвичайній ситуації.
А хто пам'ятає що таке надзвичайна ситуація?
(Вислуховую дітей і вибираю правильну відповідь.)
Хочу, щоб ви подивилися уважно, бо потім я буду задавати запитання по змісту. А особливу увагу зверніть на звуковий сигнал “УВАГА ВСІМ!” він буде лунати з екрана.
(Перегляд мультиплікаційного фільму. Після перегляду проводиться бесіда.)
Вчитель.
- То ви почули сигнал “УВАГА ВСІМ!”?
- Що треба робити, якщо ви почули такий сигнал? Ввімкнути чи вимкнути телевізори? (Ввімкнути) Правильно. І уважно слухати всі розпорядження диктора і виконувати їх.
Ви бачили, як неправильно діяли звірятка у надзвичайних ситуаціях, поки мудрий птах розповів їм про помилки.
- То чому не можна залазити на дерево під час урагану?
- А де найкраще сховатися від шквального вітру?
- Чому під час землетрусу не можна стояти під дротами високої напруги? - Давайте разом поміркуємо, де у нашій школі найкраще місце, щоб перечекати землетрус? (Відповіді дітей)
А, мені здається, що найнебезпечнішим місцем у випадку землетрусу є шкільний стадіон. Поруч не має високих споруд, дерев, відсутні електричні дроти.
Вчитель.
- Пригадайте, коли використовують протигази?
- А чим можна замінити протигази при задимлені приміщення? Пригадайте, що зробив Кролик, коли з кухні повалив дим?
- Скажіть, які засоби рятування на воді є у вас дома? (надувні кола, надувні матраци, човни, жилети...)
- Пригадайте, що треба брати з собою в евакуацію під час повені?
(Плавзасоби, документи, гроші, питну воду, запас харчів).
Перед евакуацією слід перекрити газопостачання, електроенергію та воду.)
Можливо ви думаєте, що повінь нам не загрожує.
А хто з вас був на Київському водосховищі? Хто проїздив через Вишгородську ГЕС? Київське водосховище розташоване вище Києва, тому у випадку прориву дамби хвиля води піде на Київ, оскільки Подільський, Оболоньский та Троєщинський райони забудовані у низинах, їм в першу чергу загрожує підтоплення.
Київ - індустріальне місто. У ньому розташовано багато великих підприємств, заводів, виробництв. Давайте пригадаємо, які підприємства розташовані поруч з нашою школою, поруч з вашим будинком.
Такі підприємства, як “Фармак”, «Хладокомбінат», ”Завод шампанських вин” зберігають запаси хімічних речовин. І, у випадку аварії на заводах, ці речовини можуть потрапити у повітря, грунт, воду. Може виникнути загроза для життя та здоров'я жителів Подільського району. Тому так важливо знати, як треба діяти у надзвичайних ситуаціях, кого слухати, до кого звертатися за допомогою.
- Пригадайте, коли використовують протигази?
- А чим можна замінити протигази при задимлені приміщення? Пригадайте, що зробив Кролик, коли з кухні повалив дим?
- Скажіть, які засоби рятування на воді є у вас дома? (надувні кола, надувні матраци, човни, жилети...)
- Пригадайте, що треба брати з собою в евакуацію під час повені?
(Плавзасоби, документи, гроші, питну воду, запас харчів).
Перед евакуацією слід перекрити газопостачання, електроенергію та воду.)
Можливо ви думаєте, що повінь нам не загрожує.
А хто з вас був на Київському водосховищі? Хто проїздив через Вишгородську ГЕС? Київське водосховище розташоване вище Києва, тому у випадку прориву дамби хвиля води піде на Київ, оскільки Подільський, Оболоньский та Троєщинський райони забудовані у низинах, їм в першу чергу загрожує підтоплення.
Київ - індустріальне місто. У ньому розташовано багато великих підприємств, заводів, виробництв. Давайте пригадаємо, які підприємства розташовані поруч з нашою школою, поруч з вашим будинком.
Такі підприємства, як “Фармак”, «Хладокомбінат», ”Завод шампанських вин” зберігають запаси хімічних речовин. І, у випадку аварії на заводах, ці речовини можуть потрапити у повітря, грунт, воду. Може виникнути загроза для життя та здоров'я жителів Подільського району. Тому так важливо знати, як треба діяти у надзвичайних ситуаціях, кого слухати, до кого звертатися за допомогою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий